روند جالب استعفاها و اخراج‌ها در دولت ترامپ! / روزشمار تغییرات در کاخ سفید

    کد خبر :235128

با گذشت کمی بیش از یک سال از آغاز به کار ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا، روند استعفاها و اخراج‌ها در دولت او شتاب گرفته است.
با استعفای «هُپ هیکس» مدیر ارتباطات کاخ سفید، تعداد استعفاها و اخراجی‌های دولت آمریکا به رقم جالب توجهی رسیده است. در یک سال و 40 روزی که از دولت «دونالد ترامپ» می‌گذرد دستکم 21 نفر از مقام‌های ارشد دولت آمریکا استعفا کرده‌ یا اخراج شده‌اند؛ تقریبا هر 20 روز یک نفر.

به گزارش فارس روزشمار تغییرات در کاخ سفید؛ هر ۲۰ روز، یک مقام دولت ترامپ کنار رفته‌ است.

به ترتیب از راست: مایک فلین، شان اسپایسر، استیو بنن، مایک پنس، رینس پریبوس و ترامپ

در ادامه روزشماری از استعفاها و برکناری‌ها در سطح عالی دولت آمریکا آمده است:

دونالد ترامپ با برگزاری مراسم تحلیف در تاریخ اول بهمن ماه سال 1395 (20 ژانویه 2017) رسما کار خود را به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا شروع کرد.

13 فوریه 2017

«مایک فلین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در فاصله کمتر از یک ماه از مراسم تحلیف، به دنبال جنجال‌ها و فشارها بر سر «برقراری ارتباط با سفیر روسیه در آمریکا و گفت‌و‌گو درباره لغو تحریم‌های روسیه» استعفا داد.

18 فوریه 2017

«کرگ دیر» و مدیر ارشد مسائل نیمکره غربی در شورای امنیت ملی کاخ سفید به دنبال انتقاد از ترامپ و مقام‌های دولت آمریکا از کار برکنار شد.

30 مارس 2017

«کتی والش» معاون رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید از سمت خود در دولت استعفا داد تا به گفته خودش به منظور کمک به مواضع دونالد ترامپ به یک گروه غیردولتی بپیوندد.

9 می 2017

«جیمز کومی» مدیر اف‌‌بی‌آی در اقدامی غیرمنتظره از سوی رئیس‌جمهور آمریکا برکنار شد. بعدها مشخص شد که دلیل دونالد ترامپ برای این کارش، مواضع کومی در قبال تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا بود.

29 می 2017

«کِی.تی مک فارلند» معاون و قائم مقام مشاور امنیت ملی از این سمت کنار رفت تا به عنوان سفیر آمریکا در سنگاپور آغاز به کار کند.

30 می 2017

«مایک دوبک» با استناد به «دلایل شخصی»، از سمت مدیریت ارتباطات کاخ سفید استعفا داد.

21 جولای 2017

«شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید پس از کش و قوس‌های فراوان، از این منصب کنار رفت.

27 جولای 2017

«دِرِک هاروی» مدیر بخش خاورمیانه در شورای امنیت ملی کاخ سفید که توسط فلین به کاخ سفید آورده شده بود، پس از ماه‌ها کشمکش با تیم جدید امنیت ملی، به صورت ناگهانی از سمتش خلع شد.

28 جولای 2017

«رینس پریباس» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید توسط رئیس‌جمهور اخراج و «جان کلی» وزیر وقت امنیت داخلی آمریکا جایگزین او شد.

31 جولای 2017

«آنتونی ساکرامنتو» مدیر ارتباطات کاخ سفید تنها 11 روز پس از انتصابش به این سمت، از این مقام برچیده شد؛ اقدامی که رسانه‌های آمریکایی دلیل آن را مخالفت جان کلی رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید با وی اعلام کردند.

18 آگوست 2017

در این روز کنار رفتن «استیو بَنِن» استراتژیست ارشد و جنجالی رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید، جنجالی شد، چرا که در ابتدا گفته شد او استعفا داده، اما بعدا خودش ترامپ گفت که او را اخراج کرده است.

19 آگوست 2017

«کارل ایکان» مشاور ویژه رئیس‌جمهور در امور اصلاح قوانین به دنبال جنجال بر سر «تضاد منافع» شغل قبلی او با منصب دولتی، استعفا داد. وی پیشتر در زمینه تجارت و سرمایه گذاری سابقه فعالیت داشت.

25 آگوست 2017

«سباستین گورکا» که از نزدیکان به استراتژیست ارشد رئیس‌جمهور بود، از سمت معاون مشاور امنیت ملی کنار رفت.

29 سپتامبر 2017

«تام پرایس» وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا به دنبال انتقادها درباره استفاده از هواپیماهای شخصی به هزینه دولت، از سمت خود استعفا داد.

8 دسامبر 2017

«دینا پاول» از مدیران سابق «گلدمن سکس»، در این روز از سمت خود به عنوان معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید استعفا داد.

22 دسامبر 2017

«ریک دیربُرن» معاون رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید از خروج خود از این سمت و بازگشتنش به کار در بخش خصوصی خبر داد.

20 ژانویه 2018

کنار رفتن خانم «اوماروسا نیومن» مدیر ارتباطات کاخ سفید و یکی از برجسته ترین مشاوران سیاه پوست ترامپ با جنجال‌های بسیاری همراه شد.

در خبرها آمده بود که او به صورتی ناگهانی از کارش اخراج شد و با اسکورت نیروهای امنیتی از کاخ سفید به بیرون مشایعت شد.

29 ژانویه 2018

«اندرو مک کابی» قائم مقام و مدیر موقت اف‌بی‎آی پس از 20 سال کار در این نهاد، استعفا داد؛ اقدامی که پس از انتقادهای بسیار شخص رئیس‌جمهور و دیگر جمهوری‌خواهان از ارتباط‌های او و همسرش با دموکرات‌ها و هیلاری کلینتون صورت گرفت.

7 فوریه 2018

«رابرت پورتر»، یکی از کارکنان ارشد کاخ سفید و منشی کاخ سفید به دنبال جنجال‌ها بر سر اتهام‌زنی‌های همسران سابق او به رفتارهای خشن او علیه آنها، استعفا داد.

27 فوریه 2018

«جاش رافل» که در آوریل 2017 کارش را به عنوان سخنگوی داماد رئیس‌جمهور آمریکا و دخترش ایوانکا ترامپ آغاز کرد، به تدریج به معاون مدیر ارتباطات کاخ سفید ارتقا یافت اما بیست و هفتم فوریه اعلام شد که او در ماه آوریل یا مِی از سمتش کنار می‌رود.

28 فوریه 2018

یک روز پس از انتشار خبرها درباره اظهارات «هُپ هیکس» مدیر ارتباطات کاخ سفید در جلسه محرمانه کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمانیدگان آمریکا درباره پرونده روسیه، اعلام شد که او تا چند هفته دیگر رسما از سمت خود کنار می‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید