ان‌بی‌سی‌نیوز: مشاور امنیت ملی کاخ سفید از سمتش کنار می‌رود

    کد خبر :235021

منابع آگاه بامداد جمعه گفته‌اند کاخ سفید قصد دارد فرد دیگری را به جای «هربرت ریموند مک‌مستر» به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا منصوب کند.

ان‌بی‌سی‌نیوز به نقل از پنج فرد آگاه گزارش داده «جان کلی»، رئیس کارکنان کاخ سفید و «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا این اقدام را هماهنگ کرده‌اند.

کنار گذاشتن «مک‌مستر» جدیدترین مورد از تغییر و تحولاتی است که از سال گذشته در کاخ سفید به وقوع پیوسته است. پیشتر منابع خبری از بالا گرفتن اختلافات میان مک‌مستر و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خبر داده بودند.

ان‌بی‌سی‌نیوز نوشته از جمله گزینه‌های مطرح برای جایگزینی این ژنرال آمریکایی «استفان بیگن» است. او در صورت رسیدن به این سمت، سومین مشاور امنیت ملی ترامپ خواهد بود.

بیگن که در حال حاضر معاون شرکت خودورسازی شرکت «فورد موتور» است بین سال‌های 2001 تا 2003 جزو کارکنان امنیت ملی کاخ سفید بود و جزو کارکنان ارشد مشاور امنیت ملی وقت، «کاندولیزا رایس» بود.

به گزارش فارس ، یکی از نزدیکان کاندولیزا رایس گفت که او «بیگن» را به جیمز متیس معرفی کرده است.

مک‌مستر سال گذشته جایگزین «مایکل فیلین»، مشاور امنیت ملی قبلی دولت ترامپ شد.

«آنتونی اسکاراموچی» مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید روز پنج‌شنبه پیش‌بینی کرده بود تعداد بیشتری از کارکنان کاخ سفید، در روزهای آینده، از دولت ترامپ جدا می‌شوند.

در یک سال و ۴۰ روزی که از دولت «دونالد ترامپ» می‌گذرد دستکم ۲۱ نفر از مقام‌های ارشد دولت آمریکا استعفا کرده‌ یا اخراج شده‌اند؛ تقریبا هر ۲۰ روز یک نفر.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید