دختر ترامپ زیر ذره بین بخش ضدجاسوسی اف بی آی

    کد خبر :235015

دختر و مشاور رئیس جمهوری آمریکا به دلیل معاملاتی که با شرکت های خارجی داشته است، تحت تحقیقات بخش ضدجاسوسی اداره تحقیقات فدرال آمریکا قرار گرفت.
ماموران ضدجاسوسی اف بی آی در حال تحقیق درباره سلسله ای از معاملات تجاری مربوط به «ایوانکا ترامپ» دختر و مشاور رئیس جمهوری آمریکا هستند.
این تحقیقات بخشی از بررسی های مربوط به صلاحیت امنیتی کارکنان کاخ سفید است که بسیاری از آن ها با تاییدیه امنیتی موقت در حال کار هستند و «جان کلی» رئیس کارکنان کاخ سفید تحت فشار افکار عمومی و منتقدان دستور داده این تاییدیه ها لغو شود.
سی ان ان به نقل از دو مقام آگاه گزارش داد که ماموران اف بی آی در حال بررسی مذاکرات و تراکنش های مالی مربوط به یک هتل متعلق به شرکت ترامپ در ونکوور کانادا هستند و معاملات آن توسط ایوانکا ترامپ انجام شده است.
این تحقیق برای آن است که مشخص شود ایوانکا ترامپ و همسرش «جرد کوشنر» که هر دو به عنوان مشاور رئیس جمهوری آمریکا در حال فعالیت هستند، به دلیل معاملاتی که در ارتباط با این هتل با شهروندان خارجی داشته اند، از سوی دیگر کشورها تحت فشار نباشند.
به نوشته سی ان ان، یکی از افراد طرف معامله با شرکت ترامپ ارتباط نزدیکی با دولت چین دارد و پیشتر نیز گزارش‌هایی از تلاش پکن پیرامون استفاده از شبکه تجاری جرد کوشنر برای تحت فشار قرار دادن او منتشر شده است.
به گزارش ایرنا،در حالی که صلاحیت امنیتی کوشنر در جریان تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات آمریکا در هاله ای از ابهام قرار دارد، تحقیقات مربوط به ایوانکا ترامپ نیز بر احتمال عدم موفقیت آنان در احراز صلاحیت امنیتی افزوده است.
در صورت رد صلاحیت هر یکی از دو مشاور ترامپ، رابطه سببی میان آنان ممکن است منجر به رد صلاحیت دیگری نیز شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید