این سلاح جدید، روسیه را از دور جدید مسابقه تسلیحاتی دور نگه می‎‏دارد

  • سیاسی
  • جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ ۱۰:۰۸
    کد خبر :234955

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد، سلاح جدیدی که پوتین از آن سخن گفته است، روسیه را از دور جدید مسابقه تسلیحاتی دور نگه می‏‌دارد.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که سلاح پیشرفته‌‏ای که رئیس جمهور روسیه درباره آن سخن گفته است، به روسیه این اجازه را خواهد داد که از وارد شدن به دور جدید مسابقه تسلیحاتی جدید، دور شود.

شویگو درباره سخنرانی روز گذشته پوتین گفت: با سلاح پیشرفته جدید، امنیت ما تضمین و از حاکمیت روسیه طی سال های آینده حمایت می‎شود، ولی مهمتر اینکه با داشتن چنین سلاحی ما از ورود به مسابقه تسلیحاتی جدید که کشورهای عضو ناتو خواهان آن هستند، دور نگه داشته می شویم.

شویگو افزود: آنچه که آمریکا برای استقرار سامانه دفاعی موشکی خود در هلند، رومانی و آلاسکا انجام داده و برای استقرار آن در کره جنوبی و ژاپن تلاش می کند، به «چتری که سوراخ شده» تبدیل شده است.

او گفت: سلاح جدید روسیه قادر است از هرگونه سامانه دفاعی موشکی چه در زمان حاضر موجود باشد و یا در آینده ساخته شود، عبور کند و قابل رهگیری نیست.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز پنج‌شنبه اول مارس (10 اسفند) به سنت هرساله مقابل نمایندگان پارلمان، اعضای دولت و دیگر مقامات سیاسی روسیه، همچنین نمایندگان برخی از کشورهای همسایه سخنرانی کرد.پوتین در این سخنرانی از ساخت اسلحه‌های جدیدی پرده برداشت که می‌توانند هر نقطه از جهان را هدف قرار دهند.

به گزارش دانشجو،ولادیمیر پوتین در هنگام توضیح سامانه دفاعی جدید این کشور، از سلاح‌هایی صحبت کرد که کشورش موفق به ساخت و بهره برداری از آنها شده است.

او از ساخت 300 مدل جدید از جنگ‌افزارهایی خبر داد که موشکهای بالستیک قاره پیما و موشکهایی با قابلیت شلیک از زیردریایی‌ها از جملۀ آن‌ها هستند.

آقای پوتین از موشکهایی سخن گفت که می‌توانند هر نقطه‌ای از جهان از قطب شمال تا قطب جنوب را هدف قرار دهند؛ وی همچنین به راکت‌های مافوق صوتی اشاره کرد که هیچ سیتم‌ ضدموشکی قادر به ردیابی آنها نیست.

او گفت: روسیه دارای سلاح دیگری مجهز به کلاهک هسته‌ای است که می‌توان آن را روی یک موشک کروز نصب کرد و این سیستم نیز قابل رهگیری نیست. این سلاح در سال 2017 میلادی با موفقیت آزمایش و تولید انبوه آن هم اکنون آغاز شده است. هیچ کشور دیگری در جهان این سلاح‌ها را ندارد و در صورت حمله، روسیه آماده است تا از تسلیحات هسته‌ای خود استفاده کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید