رئیس هیات ورزش‌های پهلوانی و باستانی ناجا:

هدف گسترش ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای؛ توسعه دوستی همراه با آموزه‌های دینی است

    کد خبر :234803

رئیس هیئت ورزش های پهلوانی و باستانی ناجا گفت: توسعه دوستی و تعامل همراه با آموزه‌های دینی از اهداف ما برای گسترش ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای است که نهادش در فرهنگ، مذهب و دین است.

به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا مقیمی در مراسم اختتامیه مسابقات سراسری پهلوانی و زورخانه‌ای نیروهای مسلح که در مجتمع الغدیر ستاد ناجا برگزار شد، ضمن عرض خیرمقدم به پهلوانان، ورزشکاران، پیشکسوتان و مدعوین اظهار داشت: این ورزش باستانی در حقیقت جزء ورزش‌هایی است که نه تنها در نیروهای مسلح بلکه در جامعه نیز به آن کم لطفی شده است. ورزش زورخانه‌ای سبب جوانی و ارتقای روحیه و منش پهلوانی می‌شود.

رئیس هیئت ورزش های پهلوانی و باستانی ناجا تصریح کرد: تمام سعی و تلاش ما بر این است که در نیروهای مسلح به خصوص در نیروی انتظامی بتوانیم با اجرا و برگزاری اینگونه مسابقات و توجه خاص به ورزش پهلوانی، آن را توسعه دهیم. توسعه دوستی و تعامل همراه با آموزه های دینی از اهداف ما برای گسترش ورزش پهلوانی و زورخانه ای است که نهادش در فرهنگ، مذهب و دین است.

سردار مقیمی خاطر نشان کرد: باید با تمام سعی و تلاش بتوانیم ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی را نهادینه کنیم؛ چرا که جوانان با اجرای این ورزش به تزکیه نفس می پردازند.

وی تاکید کرد: باید سعی کنیم این مکان‌های ورزشی را که مقدس هستند برای نسل آینده پاک نگه داریم و از همه گروه‌هایی که سعی دارند تا منش پهلوانی را گسترش دهند حمایت و پشتیبانی کنیم.

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و باستانی ناجا اضافه کرد: فضای پاک و مقدس ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای سبب می‌شود تا جوان‌ها را پاک نگه داریم تا آنها بتوانند با جسم و روح سالم و تزکیه نفس به مبارزه با دشمنان بپردازند.

سرهنگ پاسدار حمید باقری نیز در این مراسم پس از ارائه گزارشی از روند برگزاری مسابقات سراسری پهلوانی و زورخانه‌ای نیروهای مسلح طی سال‌های گذشته تاکنون اظهار داشت: برگزاری این مسابقات از سطح مطلوبی برخوردار بود و از کلیه عوامل دست‌اندرکار صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

دبیر هیئت ورزش‌های پهلوانی و باستانی نیروهای مسلح تصریح کرد: این مسابقات گرچه مانند سایر برنامه ها کمی و کاستی هایی داشت، اما در کل بدون هیچ تنشی و در سطح بسیار مطلوبی برگزار شد، ما شاهد رشد چشمگیر حضور تیم‌های مختلف از نیروهای مسلح نسبت به سال‌های گذشته بودیم؛ به گونه‌ای که در این مسابقات ۱۱ تیم حضور داشتند و این موضوع نشان دهنده حضور پرشور و نشاط نیروهای مسلح به خصوص نیروی انتظامی است.

بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، وی خاطر نشان کرد: براساس جدول رده‌بندی امتیازات، تیم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با کسب ۵۹ امتیاز مقام نخست، تیم ارتش جمهوری اسلامی ایران با کسب ۵۴ امتیاز مقام دوم و تیم نیروی انتظامی با کسب ۴۱ امتیاز مقام سوم را به دست آوردند.

باقری در خاتمه یادآور شد: این مسابقات متشکل از ۱۱ تیم بود که چهار تیم از ناجا، سه تیم از وزارت دفاع، دو تیم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دو تیم نیز از ارتش جمهوری اسلامی در آن حضور داشتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید