رکورد تولید نفت ۴۷ ساله آمریکا شکسته شد

    کد خبر :234650

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد تولید نفت این کشور در ماه نوامبر رکورد تولید ۴۷ سال گذشته را شکست و در ماه دسامبر اندکی کاهش پیدا کرد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا با بازبینی ارزیابی‌های اولیه، اعلام کرد تولید نفت این کشور در نوامبر به ۱۰.۰۵۷ میلیون بشکه در روز صعود کرد اما در دسامبر ۱۰۸ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۹.۹۴۹ میلیون بشکه در روز صعود کرد.

به گزارش ایسنا،آمار تولید نوامبر بالاتر از رکورد ۱۰.۰۴۴ میلیون بشکه در روز بود که در نوامبر ۱۹۷۰ به ثبت رسیده بود. تولید آمریکا طی چند سال گذشته با رونق صنعت شیل افزایش یافته و کمک کرده این کشور از عربستان سعودی که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان جهان است، سبقت بگیرد و به سطح تولید روسیه نزدیک شود.

رکورد تولید جدید احتمالا دوباره شکسته خواهد شد. دولت آمریکا پیش‌بینی کرده تولید این کشور تا اواخر امسال به بیش از ۱۱ میلیون بشکه در روز صعود خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، افزایش تولید، واردات نفت آمریکا را یک پنجم کاهش داده و صادرات انرژی این کشور را بالا برده است.

اما رشد تولید آمریکا باعث شده روند افزایش قیمت نفت با وجود ادامه محدودیت عرضه از سوی تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک، در سال جاری محدود شود.

طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، مجموع تولید نفت و محصولات نفتی در دسامبر ۲۰.۰۸ میلیون بشکه در روز بود که حدود ۰.۵ درصد نسبت به ۱۹.۹۸ میلیون بشکه در روز در دسامبر سال ۲۰۱۷ افزایش داشت اما حدود یک درصد نسبت به نوامبر کاهش داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید