رییس پژوهشگاه علوم: سیاست نقش مهمی در آینده دارد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ۱۱:۴۵
    کد خبر :234587

رییس پژوهشگاه علوم با تاکید بر اینکه آینده به سمت ما حرکت نمی‌کند بلکه ما به سمت آینده پیش می‌رویم، گفت: جهان امروز جهانی متحول است که آینده‌نگری در آن به عنوان یک ضرورت مطرح می‌شود.

همایش روز جهانی آینده صبح پنج‌شنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری و منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از فرهیختگان و اندیشمندان کشور در فرهنگستان علوم برگزار شد.

در این مراسم رضا داوری اردکانی رییس فرهنگستان علوم با اشاره به تاریخچه آینده‌نگری در کشور، خاطرنشان کرد: ما تا 70 سال پیش اصلا به آینده کشور فکر نمی‌کردیم اما از زمانی هم که به فکر آینده افتاده‌ایم نیز اصلا دقتی در کار نداشتیم.

به گزارش ایسنا،وی با تاکید بر لزوم اندیشیدن درباره آینده کشور از سوی همگان، گفت: در جهان امروز که جهانی جدید و متحول است آینده‌نگری به عنوان یک ضرورت مطرح می‌شود. آینده مال و زمان مکانیکی و نجومی نیست که فرا برسد بلکه این ما هستیم که به سمت آینده حرکت می‌کنیم.

رییس فرهنگستان علوم با اشاره به نقش سیاست در آینده کشور، اظهار کرد: سیاست نقش مهمی در آینده یک کشور دارد و می‌تواند برنامه‌ساز آن آینده باشد.

داوری اردکانی با تاکید بر لزوم اتخاذ برنامه‌هایی هماهنگ برای توسعه کشور، گفت: آینده در صورتی تامین می‌شود که اقدامات هماهنگ و امکانات خوب سنجیده شود و توسعه هماهنگ اتفاق بیفتد. در کشور از زمان قوام‌السطنه برای آینده برنامه‌ریزی انجام شده اما هیچگاه برنامه‌ هماهنگ توسعه برای کشور وجود نداشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید