زن و مرد شیاد در دام پلیس

  • حوادث
  • پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ۱۱:۴۸
    کد خبر :234584

دو کلاهبردار که روش‌های متفاوتی را برای اغفال شهروندان به کار گرفته بودند، بعد از دستگیری به جرم خود اعتراف کردند.

یکی از این افراد به بهانه قرعه‌کشی خانگی دست به کلاهبرداری زد و نفر دوم آپارتمان استیجاری خود را با مدارک جعلی به پنج نفر فروخت.

به گزارش شرق سرهنگ «محمد حدادیان»، فرمانده انتظامی شهرستان «گرمه»، درباره پرونده زنی که از ۵۰ نفر کلاهبرداری کرده است، گفت: با دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی با راه‌اندازی قرعه‌کشی خانگی اقدام به کلاهبرداری از تعدادی از شهروندان کرده، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت. وی با اشاره به اینکه ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی محل اختفای فرد مورد نظر را شناسایی و او را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند، افزود: متهم برای تکمیل تحقیقات به مقر انتظامی انتقال یافت و در بازجویی‌های به‌عمل‌آمده به جرم خود اعتراف کرد. این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم با ترفند راه‌اندازی قرعه‌کشی خانگی از ۵۰ نفر از شهروندان مبلغ ۶۱۰‌میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، خاطرنشان کرد: متهم هدف از این اقدام را مشکلات مالی عنوان کرد. در این حال فردی که با فروش آپارتمان استیجاری خود به پنج نفر، یک‌میلیارد و ۶۲۰‌ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، با تلاش پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری استان دستگیر شد.

سرهنگ «جواد صفایی»، رئیس‌پلیس آگاهی استان البرز، گفت: در پی ارجاع چندین فقره پرونده شکایت به پلیس آگاهی استان البرز مبنی بر کلاهبرداری و فروش مال ‌غیر، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وی گفت: بنا بر اظهارات مال‌باختگان، متهم که در یک بنگاه معاملات ملکی مشغول به کار است، با سوءاستفاده از موقعیت شغلی‌اش اقدام به فروش واحد آپارتمانی‌ای که به صورت استیجاری در مالکیت وی بود، به چندین نفر کرده بود. سرهنگ صفایی افزود: متهم در ازای فروش آپارتمان یک‌میلیارد و ۶۲۰‌ میلیون ریال به اضافه یک باب مغازه را از شکات کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ صفایی افزود: ماموران با انجام اقدامات گسترده میدانی محل اختفای متهم را شناسایی کردند و در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری وی شدند. رئیس‌پلیس آگاهی استان البرز اظهار کرد: متهم در بازجویی‌‌های ماموران به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری و فروش مال غیر به پنج نفر اعتراف کرد و با قرار وثیقه قانونی دو ‌میلیاردریالی روانه زندان شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید