سلطانی‌فر: با استعفای خادم مخالفت کردیم/با کمی صبر و تحمل حضور بانوان در ورزشگاه‌ها حل می‌شود

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ۱۱:۱۳
    کد خبر :234486

وزیر ورزش و جوانان در دیدار با رئیس جهانی فیفا گفت: با توجه به نگاه غیرسیاسی فیفا و تاکید بر عدم دخالت ورزش در سیاست خواستیم تا تاکید کند که AFC نیز این نگاه را داشته باشد تا بتوانیم از دوره بعد، میزبانی‌ها را به صورت عادی داشته باشیم و تیم‌ها ملزم نباشند در کشور ثالث مسابقه دهند.

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در دیدار با رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) گفت: با جناب اینفانتینو در خصوص حمایت از اعزام مدرسین مختلف، حضور مربیان، کارشناسان و مدیران ما در همایش‌ها و کنفرانس‌های فیفا و همچنین موفقیت‌های خوب فوتبال ایران و 5 ستاره شدن آن صحبت شد.

وی افزود: اینفانتینو از وضعیت فوتبال بانوان ایران و گسترش این رشته در بین زنان و دختران کشور ابراز رضایت دارند. ایران کشوری کاملا امن از همه جهات است و بسیاری از کشورهای منطقه که گرفتار درگیری‌های داخلی و یا اقدامات تروریستی هستند در ایران بازی می‌کنند. ما این امنیت را زیرساخت اصلی کار خود می‌دانیم.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: با توجه به نگاه غیرسیاسی فیفا و تاکید بر عدم دخالت ورزش در سیاست خواستیم تا تاکید کند که AFC نیز این نگاه را داشته باشد تا بتوانیم از دوره بعد، میزبانی‌ها را به صورت عادی داشته باشیم و تیم‌ها ملزم نباشند در کشور ثالث مسابقه دهند.

سلطانی‌فر ادامه داد: اینفاتینو با این نظر کاملا موافق است و اشاره کرد که نظرات خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌دهد تا این مشکل حل شود. حضور رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در دربی امروز تهران که عشق و علاقه فوتبالی را در بین میلیون‌ها نفر از مردم ایران می‌بیند می‌تواند از دستاوردهای این سفر باشد تا از تعاملی که با هم خواهیم داشت استفاده کنیم.

وی در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: با کمی صبر و تحمل و با هماهنگی بیشتر که با دستگاه‌های مختلف به وجود آمده و خواهد آمد به مرور این مشکل حل می‌شود. همانطور که مشاهده کردید در خیلی از مسابقات مشکلی وجود ندارد؛ شرایط فرهنگی و اخلاقی مناسب و آن چیزی که در شأن بانوان ما باشد باید فراهم شود چرا که در بحث زیرساخت‌ها مشکلی نداریم.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: اینفانتینو از رئیس جمهور کشورمان برای تماشای بازی‌های جام جهانی دعوت کرده که این دعوت را امروز حضوری از رئیس جمهور خواهد داشت.

به گزارش فارس، در بخشی از این دیدار رئیس فیفا از وزیر ورزش سوال کرد که آیا رئیس جمهور ایران به فوتبال علاقمند است؟ که سلطانی‌فر پاسخ داد: آقای روحانی بسیار علاقمند به ورزش و فوتبال هستند و اخبار و نتایج ملی را دنبال می‌کند.

سلطانی‌فر درباره استعفای رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی گفت: با استعفای خادم مخالفت کردیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید