تغییر نام خیابان سی تیر به دکتر مصدق؟

    کد خبر :234265

محمد علیخانی‌ رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به درخواست یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر تغییر نام بخشی از خیابان کارگر به نام دکتر مصدق اظهار کرد: من شخصاً اعتقاد دارم تغییر نام برخی از خیابان‌ها که سال‌ها است‌ به آن نام شناخته شده‌اند و برای مردم جا افتاده‌‌اند، درست نیست.

به گزارش ایسنا:وی با بیان اینکه شخصاً پیشنهاد می‌کنم برای این کار جاهایی‌ را نامگذاری کنند که یا جدید باشند و یا تغییر نام آن‌ها یک مناسبت تاریخی با آن شخصیت‌ داشته باشد، تصریح کرد: پیشنهاد من این است که به جای تغییر نام بخشی از خیابان کارگر، این تغییر نام در خصوص خیابان سی تیر انجام شود که از لحاظ‌ تاریخی با شخصیت‌ دکتر مصدق‌ ارتباط دارد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در پاسخ به این سئوال که آیا مخالف تغییر نام خیابان کارگر جنوبی هستید؟، گفت: باید پیشنهاد به صحن‌ بیاید‌، دلایل آن‌ها را بشنویم و بعد نظر دهیم‌.

علیخانی‌ در پاسخ به سئوالی‌ دیگر مبنی بر اینکه تغییر نام یک خیابان چه اولویتی‌ در میان امورات شهری دارد؟، گفت: شخصیت‌های ملی ما نیازی به نامگذاری‌ اماکن به اسم آن‌ها ندارند و این وظیفه‌ هر ایرانی است که نسبت به شخصیت‌ها و قهرمان‌های ملی و کسانی‌ که مثل شهدا ایثارگری کردند، این کار را انجام دهند.

وی با بیان اینکه همه این شخصیت‌ها متعلق‌ به ایران هستند و باید به نوعی یاد و خاطره آن‌ها زنده بماند، خاطرنشان کرد:بسیاری از کشورها هستند که چنین شخصیت‌ها و یا هویت تاریخی ندارند، اما برای خودشان هویت‌سازی می‌کنند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ما شخصیت‌هایی داریم که در خارج از کشور از نام آن‌ها به اسم کشورشان استفاده می‌کنند، گفت: کشورهای همسایه ما بسیاری از شخصیت‌های ما را متعلق‌ به خودشان می‌دانند و برای آن‌ها مجسمه و بنای یادبود می‌سازند و طوری القا می‌کنند که این‌ها ایرانی نیستند و به آن‌ها تعلق‌ دارند.

علیخانی با تأکید بر اینکه این وضعیت به ضعف‌ ما برمی‌گردد، تصریح کرد: متأسفانه همه چیز را با هم مخلوط‌ می‌کنیم، زیرا اختلاف‌ سلیقه یک بحث‌ است و اینکه شخصیت‌های ملی فارغ‌ از اختلافات باید نامشان‌ زنده نگه‌ داشته شود و از خدمات آن‌ها قدردانی کنیم‌، بحثی‌ دیگر است.

وی افزود: قطعاً دکتر مصدق هم از این نوع شخصیت‌ها است و اکنون قرار است چه خیابانی به نام او نامگذاری‌ شود، این موضوع را کمیسیون فرهنگی قرار بود در نظرسنجی‌ها مشخص کند و نهایتاً در صحن‌ شورا نسبت به آن تصمیم‌گیری می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید