تاخیر ۳ ماهه در پرداخت حقوق کارکنان ترمینال سلام

    کد خبر :23414

در حالی مدیرعامل شرکت احداث و راه‌اندازی پایانه سلام هفته گذشته بر به روز شدن پرداخت حقوق کارکنان طرف قرارداد این پروژه تاکید کرده بود که مطابق اظهارات برخی کارگران و کارکنان طرح مذکور از اسفندماه گذشته حقوق و مزایای آنها پرداخت نشده است.

مستان سال گذشته پس از ماه‌ها توقف احداث ترمینال زیارتی سلام سرانجام وزارت راه و شهرسازی از برنامه جدید خود برای تعیین تکلیف این پروژه پُر حاشیه رونمایی کرد. وزارت راه در قامت کارفرما شرایطی را به وجود آورد تا با تاسیس یک شرکت کار ساخت ترمینال سلام دوباره آغاز شود. بر این اساس شرکت احداث و راه‌اندازی پایانه سلام اواخر سال گذشته راه‌اندازی شد و مسئولان و مدیران مربوطه از آغاز دوباره پروسه ساخت این پروژه خبر دادند.

این در حالی بود که ماه گذشته خبرهایی مبنی بر توقف دوباره این طرح منتشر شد،‌اخباری که مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نیز با تایید آن دلیل تاخیر را بنیاد مستضعفان معرفی کرد. از سوی دیگر شنیده‌ها حکایت از آن دارد که چند ماهی است ستمزد و حقوق پرسنل طرف قرارداد با این پروژه پرداخت نشده است.

مسئله‌ای که البته مدیرعامل شرکت احداث و راه‌اندازی پایانه سلام به آن این‌گونه واکنش نشان داد: «خوشبختانه پرداخت حقوق‌ها به روز است و امروز هم یک سری پرداخت داشته‌ایم.»

سعید شاهسواری سه شنبه هفته گذشته در گفت‌وگو با تسنیم گفته بود: ترمینال سلام در وضعیت خوبی به سر می‌برد و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تاکید بر این‌که مشکلی در خصوص پرداختی حقوق نداریم، افزود:‌ خریدهای مورد نیاز پروژه ترمینال سلام به جز پل‌های تلسکوپی انجام شده است.  تسمه نقاله برای این طرح  خریداری شده و در حال ساخت است،‌ پروسه ساخت نیز حدود 5 ماه زمان می‌برد. آذرماه سال گذشته نیز حدود 9 ماه حقوق کارگران و کارکنان ترمینال سلام پرداخت نشده بود.

این در حالی است که برخلاف اظهارات مدیرعامل شرکت احداث و راه‌اندازی پایانه سلام خبر می‌رسد که پرسنل این پروژه حدود سه ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده‌اند. با توجه به این مسئله که به نوعی روند ساخت ترمینال سلام را کُند کرده، نمی‌توان انتظار داشت بهمن امسال (به گفته  مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)) ساخت ترمینال زیارتی سلام به پایان برسد.

جدا از انتقاداتی که به روند ساخت این پروژه وارد است هر کدام از مسئولان ذی‌ربط توپ کم‌کاری را به زمین دیگری می‌اندازند. قرار بود مطابق وعده وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم ترمینال سلام طی 14 ماه و تیرماه سال گذشته به بهره‌برداری برسد، اما از اواسط بهار پروژه مذکور وارد فاز رکود خود شد و تا امروز هم با وجود تشکیل ساختار و تاسیس شرکتی برای آن نتوانسته از این وضعیت خارج شود.

نکته قابل تامل این‌که با وجود تمام انتقاداتی که به روند اجرایی این پروژه می‌شود، مسئولان مربوطه زمینه را برای بازدید اصحاب رسانه‌ جهت تهیه گزارش فراهم نکرده‌اند. اطلاع‌رسانی شفاف یکی از مواردی تَکراری چهار سال اخیر از سوی وزیر راه و شهرسازی بوده است. اندیشه و اعتقاد آخوندی این است که اطلاع‌رسانی شفاف جزو حقوق شهروندی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید