ابطحی: برخورد با احمدی نژاد بسیار دشوار است

    کد خبر :233894

عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه امروز برخورد با احمدی‌نژاد بسیار سخت شده بر لزوم اجرای قانون اساسی در راستای حل مشکلات کشور تاکید کرد.
حجت الاسلام محمدعلی ابطحی محمدعلی ابطحی درباره اظهارات اخیر معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه دولت باید خلا گفت‌وگو میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان را پر کند و اینکه ساز و کار تحقق این گفت‌وگو چیست، گفت: گفت‌وگوی ملی زمانی قابل طرح است که به طور کلی به عنوان یک ضرورت مورد پذیرش قرار بگیرد. اما در حال حاضر جناح‌های کشور و مدیریت و حاکمیت کشور به این باور نرسیده‌اند که گفت‌وگوی ملی باید صورت بگیرد و تقاضا و خواسته یک‌طرفه اصلاح‌طلبان به نتیجه نمی‌رسد چراکه این باید یک اتفاق دسته جمعی باشد.

معاون رئیس دولت اصلاحات درباره نامه احمدی‌نژاد به رهبری گفت: من اصلا این نامه را قابل تعجب ندیدم، چراکه احمدی نژادی که همیشه مطرح بود همین احمدی نژاد بود، لذا کسانی باید تعجب کنند که او را فرستاده امام زمان می‌دانستند و تلاش کردند در جامعه مطرح شود. شاید این سوال بیشتر از همیشه مطرح باشد که در سال ۸۴ آقای احمدی‌نژاد با چه استدلالی به عنوان یک رجل سیاسی تایید شد؟

در گفت‌وگو با ایلنا،وی در ادامه عنوان کرد: عواقب انتخاب فردی که سابقه کار سیاسی و اجرایی کلان را ندارد و هویت و دیدگاه و پایگاه اندیشه‌اش مشخص نیست، تبعات سختی برای تاریخ سیاسی و اقتصادی ایران به‌وجود آورد و فکر می‌کنم این مسیر از طرف آقای احمدی‌نژاد با همین شیب ادامه خواهد داشت.

عضو مجمع روحانیون مبارز عدم برخورد نظام، با آقای احمدی‌نژاد را این چنین توضیح داد: دلیل مشخص این مساله را نمی‌دانم اما تحلیل من این است که برخورد با آقای احمدی نژاد بسیار دشوار است؛ به این خاطر که آقای احمدی‌نژاد محصول حمایت مجموعه جریان اصولگرا و کسانی است که امروز باید در سطح کلی با او برخورد کنند لذا دچار بحرانی شده‌اند که از یک طرف در زمانی مورد حمایت بوده و امروز که اینچنین شده نمی‌دانند باید چگونه با او رفتار کنند.

رئیس موسسه گفت‌وگوی ادیان در رابطه با گفته اخیر سرلشکر فیروزآبادی مبنی بر اینکه موسوی باطن احمدی‌نژاد را می‌شناخت و ما نمی‌شناختیم، بیان این گفته را نوعی شهامت و قابل توجه و قابل تقدیر خواند و تصریح کرد: این که چرا در گذشته این را نگفتند ایرادی است که به همه دوستان آقای احمدی‌نژاد وارد است که در گذشته این نگاه را داشته‌اند.

ابطحی درباره پیش‌بینی ظرفیت همه‌پرسی در قانون اساسی اظهار کرد: من معتقدم که گرچه همه پرسی یکی از ظرفیت‌های قانون اساسی است اما کشور در حال حاضر مشکل همه پرسی ندارد، بلکه مشکل بیشتر در زمینه اجرا نکردن همین قوانین موجود مشکل داریم.

وی با تاکید بر اینکه اگر ظرفیت‌های قانون اساسی اجرا ‌می‌شد برای کشور کافی بود، افزود: اگر همین قوانین و قانون اساسی همراه با یک همکاری همه‌جانبه اجرا شود، بسیاری از مشکلات می‌تواند حل شود و اگر قرار باشد اجرا نشود، بعد از همه‌پرسی هم همین ظرفیت‌های قانون اساسی بازهم اجرا نخواهد شد.

ابطحی با اشاره به اینکه قانون اساسی دو بخش حقوق مردم و حقوق حاکمیت دارد، بیان کرد: من فکر می‌کنم حقوق حکومت نسبت به حقوق مردم خیلی پررنگ‌تر اجرا شده و آن بخش از حقوق مردم که بخش مترقی قانون اساسی هم است، زیاد جدی گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه آخرین جلسه مجمع روحانیون مبارز هفتم اسفندماه برگزار شد، از بررسی مسائل داخلی و خارجی و تحلیل شرایط فعلی کشور در آن جلسه خبر داد.

ابطحی در پاسخ به این سوال که آیا قرار نیست مجمع روحانیون دیداری با رئیس‌جمهور داشته باشد، گفت: مجمع روحانیون مبارز تاکنون جلسه‌ای با رئیس‌جمهور نداشته‌ است و تاکنون هم نشنیده‌ام که رئیس جمهور از مجمع روحانیون دعوتی کرده باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید