همایش تجارت و سرمایه‌گذاری ایران و چین در شانگهای

    کد خبر :233813

همایش تجارت و سرمایه‌گذاری ایران و چین روز چهارشنبه با حضور جمع زیادی از فعالان اقتصادی، بازرگانان، تجار و همچنین مسئولان ایرانی و چینی در شانگهای برگزار شد.

این همایش با همت و همکاری کنسولگری ایران و رایزنی بازرگانی ایران در شانگهای در هتل شرایتون منطقه آزاد تجاری این شهر بندری برگزار شد.

این همایش با حضور عسکر اولادی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین، حریری نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران، بیرنگ قائم‌مقام معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، برهان شجاعی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و ایروش سرکنسول ایران در شانگهای برگزار شد.

در ۱۰ سال گذشته چین بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران بوده است قبل از تحریم‌ها، در خلال آن و پس از امضای برجام نیز چین بزرگ‌ترین وارد کننده و صادرکننده کالا به ایران بوده است.

ارزش تجاری ایران و چین در سال ۲۰۱۷ میلادی ۳۳ میلیارد و ۶۶۰ میلیون دلار است که در همسنجی با سال ۲۰۱۶ بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به کزارش اکونومیست،همکاری‌های ۲ کشور در چارچوب طرح «یک جاده- یک کمربند» در بخش‌های حمل‌و‌نقل، نفت، گاز، پتروشیمی، متالوژی، ساخت‌و‌ساز و زیربنایی نیز در حال توسعه است.

همچنین در حاشیه این همایش، پاویون جمهوری اسلامی ایران با عنوان نمایشگاه دائمی جهت ارائه محصولات صادراتی ایران و فناوری‌های نوین، از امروز چهارشنبه فعالیت خود را به صورت رسمی در منطقه آزاد شانگهای چین آغاز کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید