مشارکت گسترده قطعه سازان در پلتفرم جدید ایران‌خودرو

    کد خبر :23369

دبیر انجمن تولید کنندگان خودرو گفت: تا پیش از این به دلیل اعمال تحریم‌ها نمی‌توانستیم در هیچ مناقصه و قراردادی در بازارهای بین المللی شرکت کنیم و می‌توان گفت صنعت خودروسازی یکی از اولین‌ صنعت‌هایی است که توانست از توافق هسته‌ای بهره ببرد.

دبیر انجمن تولید کنندگان خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص کنسرسیوم تولید پلت فرم ایران خودرو گفت: یکی از حلقه‌های مفقوده در خودروساز شدن کامل یک کشور، طراحی و تولید پلت فرم است که با این قرارداد 10 جانبه که با حضور شرکت‌های خارجی و دانشگاه‌های داخلی انجام شد ما توانستیم گام بزرگی در صنعت خودروسازی کشور برداریم.

احمد نعمت‌بخش ادامه داد: با راه اندازی این پلت فرم ایران خودرو توانایی عرضه خودروهای گوناگون را دارد. ضمن آن که از همان ابتدا قطعه‌سازان در این پروژه حضور دارند و از نظر فنی در ساخت قطعاتی همچون اکسل، گیربکس، جعبه دنده،موتور  و سایر قطعات مشارکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در این بین قطعه‌سازان اگر از لحاظ کیفیت و یا تکنولوژی نتواند نیازهای پلتفرم را تامین کند می‌تواند با مشارکت با یک قطعه‌ساز خارجی کیفیت و استانداردهای لازم را کسب کنند که این امر امکان خوبی برای صنایع قطعه‌سازی کشور است.

وی ادامه داد: اتاق‌های مختلفی بر روی سگمنت‌های مختلف نصب خواهد شد و این پلتفرم می‌تواند آینده روشنی برای صنعت خودروسازی کشور رقم بزند و خودروهای قدیمی را به تدریج خارج کند.

نعمت‌بخش تصریح کرد: می‌توانیم این اتفاق را یکی از ثمره‌های برجام بنامیم زیرا تا پیش از این به دلیل اعمال تحریم‌ها نمی‌توانستیم در هیچ مناقصه و قراردادی در بازارهای بین المللی شرکت کنیم و می‌توان گفت صنعت خودروسازی یکی از اولین‌ صنعت‌هایی است که توانست از توافق هسته‌ای بهره ببرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید