نامه نظام پزشکی به ۲ سازمان بیمه‌گر برای پرداخت معوقات مراکز درمانی

    کد خبر :233648

رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به روسای سازمان‌های تامین اجتماعی و بیمه سلامت ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی مراکز و موسسات درمانی، تسریع در پرداخت مطالبات معوق این مراکز را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، در بخشی از نامه دکتر منصور جعفری نمین به روسای سازمان‌های تامین اجتماعی و بیمه سلامت آمده است: «احتراما چنانچه مستحضرید بقا و ادامه فعالیت هر واحدی، بالاخص مراکز و موسسات درمانی ارتباط مستقیم با مدیریت مالی و تنظیم روابط و قراردادهای بیمه‌ای دارد. عدم پرداخت مطالبات درمانی مراکز و موسسات طرف قرارداد بیمه‌ها ضمن اینکه امورات جاریه این مراکز را با چالش جدی مواجه کرده است، با افت بازده و عملکرد عملا آینده مبهمی را در پیش روی مراکز و مطب‌ها قرار داده است که در نهایت آنچه آسیب خواهد دید اعتماد عمومی، سلامت مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.

گزارش نمایندگان مجامع نظام پزشکی‌های کشور که برگزیدگان صنف جامعه پزشکی در رشته‌های مختلف هستند حاکی از آن است که فعالیت و چرخه اقتصادی خدمت نظام سلامت کشور در بخش‌های خصوصی و دولتی عن‌قریب به نقطه بن بست رسیده و ورشکستگی موسسات و بیکاری خیل عظیمی از پرسنل به جهت انباشت مطالبات و عدم امکان پاسخگویی مدیران به تهدیدی جدی تبدیل خواهد شد.

با علم به وجود مشکلات اساسی در خور سازمان‌های بیمه‌گر، معطلی بیش از این جایز نبوده و این مجمع درخواست دارد مطابق توافقات و تعهدات قبل و اخیر، در اسرع وقت با چاره اندیشی و تسریع در پرداخت معوقات مانع از تبدیل این بحران به کل جامعه گردید. توفیقات تمام خدمتگزاران نظام سلامت را از خداوند منان خواستارم.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید