آمریکا بارها تلاش کرده ایران را به شورای امنیت بکشاند اما نتوانست

  • سیاسی
  • سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ۱۴:۲۲
    کد خبر :233263

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: در طول یکسال گذشته آمریکا چندین بار تلاش کرده پای ایران را به شورای امنیت باز کند و هر بار ناکام مانده و شکست خوردند.

عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه در حاشیه همایش ملی دیپلماسی آب و فرصت های هیدرو پلتیک غرب آسیا در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در باره شکست قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت: فکر می کنم که مغرضانه بودن این اتهامات در نحوه تنظیم گزارش کارشناسی کمیته تحریم یمن در شورای امنیت کاملا روشن بود.

وی افزود: کمیته تحریم شورای امنیت حتی قبل از اینکه به ایران برای بررسی و شنیدن حرف های ما بیایند، قضاوت خود را داشتند و میزان تاثیرگذاری دیگران در این گزارش مشخص بود.

به گزارش مهر،عراقچی گفت: بر اساس این گزارش یک طرفه بنا داشتند در شورای امنیت قطعنامه ای که به ایران هم اشاره داشته باشد تصویب کنند که ناکام ماندند و این شکست چندباره دولت آمریکا است برای کشاندن ایران به شورای امنیت.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه اظهار داشت: در طول یکسال گذشته دولت آمریکا چندین بار تلاش کرده پای ایران را مجددا به شورای امنیت باز کند و هر بار ناکام مانده، چه در بحث آزمایشات موشکی و چه درباره آشوب های داخلی و بحث یمن این تلاش را داشتند و شکست خوردند و این نشان دیگری از انزوای آمریکا در صحنه بین المللی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران دارد.

عراقچی در پایان خاطرنشان کرد: ما حتما به سیاست های خود در منطقه به آن شکلی که تامین کننده منافع کشورمان هست ادامه خواهیم داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید