شیروانی کردن سقف کافو؟ برای مقابله با دستفروشان این کار را کردیم!

    کد خبر :232977

از زنان و دخترانی که با ایستادن روی کافو (همان جعبه تقسیم میانی خطوط مخابرات یا برق) کشف حجاب می‌کنند تا تبدیل سقف این کافو‌ها به نوع شیروانی، ماجرا کم عجیب بود که امروز خبر عجیبی به آن افزوده شد.

پس از آنکه پدیده موسوم به «دختران خیابان انقلاب» به شدت مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت، نگاه‌ها را به خود جلب کرد و حتی حاشیه‌های عجیب نیز آفرید، تصویری در فضای مجازی منتشر و تکثیر شد که حکایت از پدید آوردن برخی تغییرات فیزیکی در بعضی کافو‌های سطح شهر داشت.

آن گونه که این تصویر نشان می‌داد، شیروانی کردن سقف برخی از این کافو‌ها که سکوی کشف حجاب برخی شده بودند، در دستور کار قرار گرفته بود. دستوری که معلوم نبود صادر کننده و مجری آن کیست، اما واکنش‌های فراوانی به دنبال داشت. از نقد این اقدام گرفته تا واکنش‌هایی از جنس مخالفت با آن که شامل تدارک سکو‌های چوبی برای خنثی کردن این اقدام می‌شد.

کنش و واکنش‌های در هم تنیده‌ای که نشان می‌داد شیروانی کردن سقف کافو اقدام موثری برای پایان دادن به وضع پیش آمده نیست. اما آیا براستی فرد یا نهادی دستور داده بود که چند جوشکار روانه خیابان شده و کافو‌های برق و مخابرات را به محلی نامناسب برای ایستادن تبدیل کنند؟ این سوالی است کمتر مطرح شد و مورد توجه قرار گرفت.

پرسشی که امروز پاسخ آن مشخص شد. با گفت‌وگویی که فارس آن را منتشر کرده و در آن، محمدرضا بیدخام، مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات درباره انگیزه و علت اقدام مخابرات برای نصب شیروانی روی کافوی مشهور شده خیابان انقلاب گفت: «از گذشته با توجه به شرایط منطقه، تصمیماتی درباره ساختار فیزیکی تجهیزات مخابراتی در سطح شهر گرفته می‌شد. همچنان که در مناطقی که امکان سرقت یا آسیب رساندن به تجهیزات وجود دارد ظاهر فیزیکی تجهیزات نسبت به تجهیزات معمول تفاوت‌هایی دارد.»

به گزارش تابناک، وی در پاسخ به این سوال که چه مواردی مصداق آسیب رساندن به کافو است و اگر نصب شیروانی برای حفاظت فیزیکی است، چرا روی سایر کافو این شیروانی نصب نشده؟، گفت: «از گذشته مواردی از استفاده غیرمعمول از تجهیزات مخابراتی وجود داشته است. برای مثال برخی دست‌فروش‌ها روی آن‌ها بساط می‌کنند که به دلیل حساسیت تجهیزات مخابراتی و اهمیت ارتباطات، در صورت مشاهده چنین مواردی اقدامات پیشگیرانه برای حفظ سلامت تجهیزات انجام می‌شود. علاوه بر این، نصب شیروانی روی کافوی این خیابان موردی نبوده و هم‌اکنون در سطح شهر تعداد بسیاری از کافو‌ها با شیروانی وجود دارند.»

بیدخام در ادامه در پاسخ به این سوال که نصب شیروانی در این زمان روی کافوی مذکور ابهام برانگیز است و شائبه صدور دستور توسط نهادی در این خصوص را القا می‌کند، گفت: «این موضوع به هیچ وجه ارتباطی با شائبه‌های مطرح شده ندارد و در راستای اقدامات پیشگیرانه قبلی شرکت مخابرات در حفظ. تجهیزات بوده است. مخابرات از هیچ نهادی برای این موضوع دستور یا ابلاغ نگرفته است و این اقدام کاملا فنی بوده است.»

توضیحاتی که اگرچه قانع کننده به نظر می‌رسند، اما بعید است در پاسخ دادن به شائبه پیش آمده با این اقدام توفیقی حاصل کنند و حتی می‌تواند به بی توجهی مدیران مخابرات و مامورانشان به رویداد‌های مهم جامعه تعبیر شود. بی توجهی عجیبی که سو تعبیر‌های زیادی آفریده و دست کم برای رفع این شائبه‌ها هم که شده جا دارد تصحیح شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید