آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدار با روحانی: همیشه دعاگوی دولت و شخص شما هستم

    کد خبر :23295
رئیس جمهوری در دیدار با مراجع عظام و روحانیت معظم با تاکید براینکه همواره از ارشادات و رهنمودهای مراجع عظام و روحانیت معظم بهره برده ایم و به این رابطه گرم و صمیمانه با حوزه علمیه و مراجع افتخار می کنیم، گفت: دولت تمام تلاش خود را برای کاستن از فقر، گسترش تولید و اشتغال بکار گرفته و این موضوع در دولت دوازدهم با سرعت بیشتری تداوم می یابد.
به گزارش بازتاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی مرجع عالیقدر جهان تشیع در دیدار رئیس‌ جمهوری که عصر پنجشنبه و در بیت ایشان برگزار شد، خطاب به حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی گفت: جایگاه بخش خصوصی در تولید کالاهای ایرانی باید تقویت و همزمان با آن، تلاش شود در قالب طراحی ها و برنامه های مدون، کیفیت کالاهای داخلی بیش از پیش ارتقا یابد.
این مرجع تقلید به برنامه های دولت برای از بین بردن فقر و کمک به اقشار آسیب پذیر اشاره کرد و افزود: بحمدالله موفقیت های خوبی در این عرصه نصیب دولت شده است که باید با جدیت بیشتر برای خدمت به مردم و بویژه محرومان ادامه یابد و در اجرای طرح ها و برنامه ها به گونه ای عمل شود که دستاوردهای اقتصادی دولت و همه نهادهای کشور بویژه در حوزه اقتصادی، در زندگی روزمره مردم بیش از پیش ملموس شود.
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید دوباره بر اصلاح روش پرداخت یارانه، گفت: ضرورت دارد که در برنامه ریزی ها به گونه ای عمل شود که یارانه پردرآمدها حذف و یارانه طبقات محروم جامعه افزایش یابد.
این مرجع عالیقدر همچنین به مشارکت گسترده مردم در انتخابات اشاره کردد و با تقدیر از حضور گسترده مردم و تبریک به دکتر روحانی افزود: مشارکت مردم در این انتخابات تاثیر بسیار زیادی در میان مردم منطقه خواهد داشت و همانطور که شما در گفت وگوی خود اشاره کردید می تواند به عنوان یک آرزو برای برخی کشورهای منطقه باشد و باید قدردان این مشارکت گسترده مردمی بود.
ایشان همچنین برنامه های دولت در حوزه دین و گسترش معارف اسلامی را مورد اشاره قرارداد و گفت که این برنامه ها همانند گذشته باید مورد تاکید قرار گیرند و تلاش ها برای تقویت ارتباط و پیوند میان مرجعیت، حوزه های علمیه و دولت تداوم یابد.
آیت الله مکارم شیرازی با تقدیر از اقدامات دولت در مبارزه با قاچاق، تاکید کرد: مبارزه جدی دولت با موضوع قاچاق باید بیش از پیش سرعت یابد.
این مرجع عالیقدر سپس با تقدیر از تلاش های انجام شده برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات و تشکر از دولت درخصوص تمهیداتی که برای پالایش شبکه های اجتماعی انجام گرفته، خواستار نظارت بیشتر و تقویت برنامه های مفید این شبکه ها شد.
رئیس جمهوری نیز در این دیدار، حضور و مشارکت مردم در انتخابات اخیر را بسیار چشمگیر و الگویی برای نه تنها کشورهای منطقه بلکه برای جهان برشمرد و گفت: این حضور گسترده مردم مایه مباهات و فخر مردم و جمهوری اسلامی ایران است.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با تشریح برنامه ها و دستاوردهای دولت در عرصه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و تاکید بر تداوم و شتاب بخشیدن به پیشبرد این طرح ها در دولت دوازدهم، از حوزه های علمیه، مراجع عظام تقلید که در تمام مراحل و سختی ها، از دولت پشیبانی کرده اند، سپاسگزاری کرد.
رئیس جمهوری همچنین با ارائه گزارشی از افزایش مستمری طبقات محروم جامعه در دولت یازدهم و برنامه های دولت دوازدهم برای افزایش این مستمری تاکید کرد: دولت تمام تلاش خود را برای کاستن از فقر، گسترش تولید و اشتغال بکار گرفته است.
روحانی همچنین با بیان اینکه من خود را فرزند حوزه علمیه می دانم و لذا روابط بسیار گرم و صمیمانه و موثر با مراجع عظام و حوزه های علمیه در دولت دوازدهم نیز پیگیری و تداوم می یابد، گفت: حوزه های علمیه، بویژه حوزه علمیه قم و مراجع عظام تقلید یکی از بزرگترین پشتوانه ها و سرمایه های معنوی و فرهنگی ملت و دولت است و بی تردید نظرات مراجع عظام و روحانیت معظم را برای دولت و مردم راهگشا می دانیم.
رئیس جمهوری با یادآوری اینکه ما خود را موظف به گسترش معارف دینی و رشد و اعتلای دین و مذهب در جامعه می دانیم، افزود: تک تک وزرا و مسئولان در دولت در خدمت مراجع و آماده پیگیری رهنمودهای آنان و تبیین مسائل مختلف کشور هستند.
روحانی با تشریح برنامه های انجام شده دولت در ارتباط با موضوع شبکه های اجتماعی، ضمن ارائه گزارشی از برنامه های دولت در ایجاد زیرساخت ها و شبکه ملی اطلاعات، افزود: مرحله نخست شبکه ملی اطلاعات افتتاح شده و اجرای فازهای بعدی این شبکه در دولت دوازدهم با شتاب بیشتری ادامه می یابد.

** آیت الله العظمی وحید خراسانی در دیدار دکتر روحانی: تا می توانید به امور دینی و مذهبی و خدمت به مردم اهتمام ورزید/قدردانی از حضور گسترده مردم در انتخابات و تبریک به رئیس جمهوری
همچنین حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی یکی دیگر از مراجع عالیقدر تشیع در دیدار حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری که عصر پنجشنبه و در بیت ایشان برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه «قُولُوا لِلنّاس حُسنًا» گفتند: طبق دستور قرآن شریف با مردم دنیا باید به نحو حسن گفت و گو کرد،پروردگار متعال می فرماید:
«قُولُوا لِلنّاس حُسنًا» «و با مردم، نیکو سخن بگویید». نه فقط با مسلمین بلکه با ناس و تمام مردم دنیا باید با زبان حسن و نیکو سخن گفت.
ایشان تصریح کردند: این مناصب همانطور که قرآن شریف می فرماید گذراست. «وَ تِلکَ الاَیامُ نُداوِلُها بَینَ النّاس» «و ما این روزها را میان مردم به نوبت می‏ گردانیم». تا می توانید در این مدت به امور دینی و مذهبی و خدمت به مردم اهتمام ورزید. خداوند می فرماید: «وَأَنذِرْهُمْ یَوْمَ الْحَسْرَةِ إِذْ قُضِیَ الْأَمْرُ» «و آنان را از روز حسرت بیم ده آنگاه که داوری انجام گیرد».

آیت الله العظمی وحید خراسانی همچنین با قدردانی از حضور چشمگیر و گسترده مردم در انتخابات، به دکتر روحانی تبریک گفتند و برای موفقیت وی دعا کردند.
رئیس جمهوری نیز در این دیدار با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات، این حضور را مایه مباهات و تقویت بیش از پیش ثبات و امنیت کشور برشمرد و گفت: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، یکی از رقابتی ترین انتخابات کشور بود.
روحانی با بیان اینکه تولید اشتغالزا از اهداف دولت بوده و هست، افزود: دولت و مسئولان تمام تلاش خود را برای ایجاد ثبات و آرامش در جهت رفاه مردم و کشور بکار گرفته اند و این موضوع در دولت دوازدهم با سرعت بیشتری تداوم می یابد.
رئیس جمهوری همچنین جلب رضایت امام زمان (عج) و حرکت در جهت اهداف دینی نظام و گسترش فرهنگ دینی و نشر معارف الهی را از اهداف خود و دولت دانست و گفت: من و همه اعضای دولت، همواره از ارشادات و رهنمودهای مراجع عظام و روحانیت معظم بهره برده ایم و به این رابطه گرم و صمیمانه با حوزه علمیه و مراجع عظام افتخار می کنیم.

** آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار دکتر روحانی:
همه نظام و مسئولان باید قدردان این مشارکت گسترده مردم در انتخابات باشند/ همیشه دعاگوی دولت و شخص رئیس جمهوری هستم

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی همچنین عصر پنجشنبه با حضور در بیت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در قم، با تبریک این مشارکت گسترده مردم و نقش آن در تقویت جایگاه منطقه ای و بین المللی کشور، گزارشی را از اقدامات دولت یازدهم در زمینه رفع مشکلات اقتصادی و اداره کشور و برنامه های دولت دوازدهم برای شتاب بخشیدن به رونق اقتصادی، تولید و اشتغال ارائه کرد.

رئیس جمهوری با یادآوری اینکه برنامه های دولت با مطالعات دقیق کارشناسان در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و بویژه در حوزه اقتصادی با هدف رفع مشکلات اقتصادی، ارتقاء سطح تولید و افزایش اشتغال، طراحی شده، گفت: تمام تلاش ما رونق و شکوفایی در کشور و اشتغال بیش از پیش است.
روحانی همچنین با بیان اینکه دولت تدبیر و امید خود را مرهون الطاف خاندان عصمت و طهارت می داند، تصریح کرد: بی تردید تمامی تلاش ها، برنامه ها و فعالیت های دولت در جهت نشر فرهنگ دینی و ارتقا معنویت در جامعه بوده و خواهد بود.
رئیس جمهوری با اشاره به حضور پر شور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورای های اسلامی شهر و روستا در آرامش و امنیت کامل، اظهار امیدواری کرد که تا دولت تدبیر و امید بواسطه دعای خیر و حمایت مراجع و علما و ادامه حضور مردم بتواند هماهنگ تر و فعال تر از گذشته در مسیر رفع مشکلات کشور گام بردارد.
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی نیز در این دیدار با تبریک موفقیت دولت در برگزاری انتخابات در آرامش و امنیت کامل، مشارکت چشمگیر مردم در انتخابات را یکی از نقاط عطف جمهوری اسلامی ایران و موهبتی برای کشور دانست و تاکید کرد: همه نظام و مسئولان باید قدردان این مشارکت گسترده مردم در انتخابات باشند.
ایشان تمام مسئولان اعم از قوای سه گانه و نخبگان را به تلاش بیش از پیش برای پاسخ به انتظارات و توقعات مردم فرا خواندو ادامه داد: دولت نیز در تداوم همه برنامه های مفید و سازنده ای که برای رفع مشکلات اقتصادی مردم داشته است، باید آن برنامه ها را با هدف رفع سریعتر مشکلات مردم با شتاب بیشتری ادامه دهد.
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با بیان اینکه ‘همیشه دعاگوی دولت و شخص رئیس جمهوری هستم’، گفت: دولت دوازدهم باید همان رویه ای را که در دولت یازدهم در ایجاد ثبات و آرامش داشت، پی بگیرد و مهمتر از همه اینها، تلاش مضاعف در مسیر رشد و ارتقای معنویت در عرصه جامعه است. مردم دیندارند و وقتی می بینند دولت در امور دینی خدمت می کند خوشحال می شوند و اینگونه حمایت می کنند.
ایشان با بیان اینکه برنامه های دولت در حوزه تقویت و گسترش معارف اسلامی مثل همیشه باید مورد تاکید قرار گیرد، افزود: روابط دولت و حوزه پیوسته وسیع و مداوم بوده که این مورد تقدیر است و باید این روابط پررنگ و موثر میان مرجعیت، حوزه های علمیه و دولت تداوم یافته وبیش از پیش تقویت شود.

** آیت الله العظمی شبیری زنجانی در دیدار رئیس جمهوری: از برترین عباداتی که در مسیر تقرب به خداوند موثر بوده، خدمت به مردم است /زیارت شما و شنیدن تلاش های دولت شما توفیق شد
آیت الله العظمی شبیری زنجانی مرجع عالیقدر تشیع نیز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری،گفت: افرادی در داخل و خارج کشور و به شکل های مختلف تلاش دارند به اعتقادات افراد ضربه بزنند و باید اهتمام داشت که جلوی سم پاشی های آن ها گرفته شود.
ایشان با قدردانی از تلاش های دولت یازدهم و ضمن دعا برای موفقیت دولت دوازدهم در کمک بیش از پیش به مردم افزود: با توجه به اینکه نظرات مختلفی در ایران وجود دارد، اداره کشور مشکل است و این وظیفه سنگینی بر عهده شماست اما باید توجه داشت که اهل سلوک معتقدند از برترین عباداتی که در مسیر تقرب به خداوند موثر بوده، خدمت به مردم است و حالا توجه کنید مردمی که شما به آن ها خدمت می کنید مسلمان و شیعه اهل بیت (ع)هستند و این استثناء باعث مضاعف شدن این اجر و پاداش می شود.
آیت الله العظمی شبیری زنجانی همچنین با تقدیر و قدردانی از حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات و تبریک به دکتر روحانی، دعا کردن برای خدمتگزاران به مردم را وظیفه خود دانست و خطاب به رئیس جمهوری منتخب گفت: زیارت شما و شنیدن تلاش های دولت شما توفیق شد و خدا را شکر که توفیق زیارت و شنیدن تلاش های دولت شما حاصل شد. در این مسیر از خداوند متعال و حضرات معصومین علیهم السلام کمک بگیرید که بسیاری از گره ها با توکل و توسل باز می شود.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی نیز در این دیدار با تشریح دستاوردهای دولت یازدهم و برنامه های گسترده دولت دوازدهم در مسیر اعتلای بیش از پیش ایران اسلامی، از آیت الله العظمی شبیری زنجانی خواست به دولت با هدایت ها و رهنمودهای خویش کمک کنند.
رئیس جمهوری، حضور و مشارکت مردم در انتخابات اخیر را بسیار چشمگیر و الگویی برای نه تنها کشورهای منطقه بلکه برای جهان برشمرد و گفت: این حضور گسترده مردم مایه مباهات و فخر مردم و جمهوری اسلامی ایران و تقویت ثبات و امنیت نظام است.

روحانی با تشریح برنامه ها و دستاوردهای دولت در عرصه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و تاکید بر تداوم و شتاب بخشیدن به پیشبرد این طرح ها در دولت دوازدهم، از حوزه های علمیه، مراجع عظام تقلید که در تمام مراحل و سختی ها، از دولت پشیبانی کرده اند، سپاسگزاری کرد.
رئیس جمهوری همچنین با ارائه گزارشی از افزایش مستمری طبقات محروم جامعه در دولت یازدهم و برنامه های دولت دوازدهم برای افزایش این مستمری، تاکید کرد: دولت تمام تلاش خود را برای کاستن از فقر ، گسترش تولید و اشتغال بکار گرفته است و در همین راستا می توان به افزایش مستمری سه برابری اقشار کم درآمد و برنامه های گسترده برای بالابردن سقف این کمکها در دولت دوازدهم اشاره کرد.
روحانی همچنین به همکاری خوب و مستمر میان دولت با کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی اشاره کرد و ادامه داد: با تقویت کمک های انجام شده و متمرکز کردن تلاش ها بر مستقل شدن افراد تحت پوشش این دو نهاد، از شمار افراد تحت پوشش برای دریافت مستمری کاسته شده است .
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید