اه‌اندازی ترمینال مسافری آبادان با شروع به کار خط دریایی آبادان-کویت

    کد خبر :23265

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت: امسال با راه‌اندازی ترمینال مسافری آبادان خط مسافری دریایی آبادان-کویت را ایجاد خواهیم کرد.

بندر آبادان به عنوان یکی از بنادر بازرگانی کشور در جنوب‌غرب ایران واقع شده است.

این بندر که در سال 1347 تأسیس شد پس از دوران دفاع مقدس در سال 1371 بازسازی شد.

سه مجموعه بندری آبادان، اروندکنار و چوئبده زیرمجموعه بنادر و دریانوردی آبادان و تحت‌ نظارت این مدیریت هستند.

در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از این بنادر، مدیر بنادر و دریانوردی آبادان ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: سال گذشته در بخش تخلیه و بارگیری بندر آبادان در صادرات و بارگیری کالا رشد 3.4 درصدی داشتیم و در واردات رشدی نداشتیم زیرا قبلاً ورود کالای ملوانی رشد فزاینده‌ای داشت اما به منظور حمایت  از تولید داخل این واردات کاهش یافت.

رضا سفاری، افزود: در دو ماهه ابتدای امسال صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل در بندر آبادان 6.4 درصد رشد داشت.

وی از اجرای گردشگری دریایی در آبراهه اروند گفت و افزود: امسال در مجموعه بنادر آبادان گردشگری نسبت به مدت مشابه دو ماه اول سال 95 عدد 143 درصد رشد داشت. و از رقم 126 هزار نفر در سال قبل به 308 هزار و 130 نفر افزایش یافت. که البته شامل گردشگری دریایی، راهیان نور بود.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان با اشاره به اینکه ترمینال مسافری آبادان امسال فعال می‌شود، گفت: این ترمینال با راه‌اندازی خط مسافری آبادان – کویت فعال می‌شود.

وی افزود: در بندر آبادان اسکله شماره یک با ظرفیت هزار تن و اعتبار 40 میلیارد ریال آماده شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان افزود: لایروبی اسکله بندر آبادان موجب شد عمق پهلوگیری کشتی‌ها در این بندر از 3.5 متر به 6 متر افزایش یابد.

سفاری با بیان اینکه اسکله هزار تنی بندر چوئبده با 90 میلیارد ریال اعتبار تکمیل شده است، گفت: با لایروبی اروند در شرایط جزر عمق پهلوگیری به 3.5 متر رسیده است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در راه‌اندازی زون نفتی 50 هزار تنی اروندکنار گفت: البته بخش خصوصی در حال مطالعه است و هنوز کار عملیاتی انجام نداده است.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان با بیان اینکه طرح جامع بندر آبادان آماده شده است، اظهار داشت: در بنادر چوئبده و اروندکنار نیز در حال تهیه طرح جامع هستیم و هنوز خروجی نهایی نگرفته‌ایم.

سفاری با اشاره به اینکه ظرفیت بندر آبادان 700 هزار تن در سال است، گفت: از آن نظر که آبادان در محدوده شهری واقع شده است امکان توسعه بندری ندارد.

وی درباره کالای ملوانی (ته لنجی) نیز توضیح داد: ظاهرا طبق قانون هر ملوان می‌تواند سالانه برای 6 سفر در سال 4 میلیون تومان وارد کند و اگر هر شناور به طور میانگین 8 ملوان داشته باشد این رقم واردات کالا رقم بزرگی خواهد بود.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان در پاسخ به سؤالی مبنی بر خروج شناورهای مغروقه در بهمن‌شیر، گفت: در این باره مطالعاتی انجام داده‌ایم و پیش از این هم برای خارج‌سازی سه شناور مغروقه اسکله در بهمن‌شیر اعتبارات اخذ شد که دو شناور مغروقه خارج‌سازی شده است و سومی نیز در حال شناورسازی است.

وی با بیان اینکه بندر آبادان کوچک است و شناورهای چوبی محلی برای پهلوگیری پس از تخلیه بارهای خود ندارند، گفت: در این راستا پارکینگ شناورهای چوبی به زودی ساخته خواهد شد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید