تمهیدات آتش نشانی برای چهارشنبه سوری/ استقرار 1000 تیم عملیاتی در پایتخت

    کد خبر :232566

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با تشریح تمهیدات و اقدامات این سازمان برای روزهای آخر سال و مراسم چهارشنبه سوری از استقرار 1000 تیم عملیاتی در شب چهارشنبه سوری در پایتخت خبر داد.

مهدی داوری در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد تمهیدات سازمان آتش نشانی برای چهارشنبه سوری امسال اظهار کرد: اقداماتی که در حال حاضر آغاز کرده‌ایم شامل آموزش‌های شهروندی است که با تمرکز روی مدارس توسط آتش نشانان و آتش نشانان داوطلب در کلیه مدارس اجرا می‌شود. از آنجایی که معتقدیم بیشترین قشر آسیب پذیر در این خصوص نوجوانان و کودکان هستند به این بخش توجه ویژه‌ای داریم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی و آموزشی در سطح شهر انجام می‌شود، ادامه داد: از جمله این اقدامات تولید و توزیع انیمیشن‌های مرتبط است و برنامه‌هایی نیز در صدا و سیما در قالب میزگرد و مصاحبه‌هایی در نظر گرفته شده است. نصب پوسترهای هشدار دهنده در سطح شهر از دیگر برنامه‌های ماست که به مرور انجام خواهد شد.

وی در مورد تمهیدات عملیاتی برای روزهای آخر سال، گفت: استقرار تیم‌های عملیاتی آغاز شده است و هر چه به اواخر سال نزدیک می‌شویم تعداد تیم‌ها با توجه به شرایط خاص ترافیکی که در شهر وجود دارد افزایش می‌یابد.

داوری با اشاره به احتمال افزایش آتش سوزی‌ها در روزهای پایانی سال تصریح کرد: امیدواریم این گونه نباشد ولی با توجه به احتمال افزایش این اتفاق‌ها افزایش سرعت عمل آتش نشانی‌ها در پاسخگویی را مد نظر داریم و در شب چهارشنبه سوری تیم‌های عملیاتی با استفاده از تمام ظرفیت‌های سازمان آتش نشانی و سازمان‌های دیگر آماده می‌شوند و استقرار پیدا می‌کنند که برای این موضوع تمام آتش نشان‌ها چه آنهایی که شیفت هستند و چه آنهایی که نیستند فراخوان خواهند شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: 1000 تیم عملیاتی به صورت نیروهای پیاده، ناوگان سبک موتوری و خودروهای سنگین در بخش‌های مختلف شهر مستقر خواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید