دومین دیتاسنتر تبیان راه اندازی می شود/ تمرکز بر رایانش ابری

    کد خبر :232419

معاون فنی موسسه تبیان از راه اندازی دومین دیتاسنتر ملی ظرف یک سال آینده و برپایه ارائه خدمات مبتنی بر رایانش ابری خبر داد.

سیدحیدر مرتضوی امروز در نشست خبری با اشاره به فعالیت ۸ ساله موسسه تبیان در حوزه دیتاسنتر و مراکز داده داخلی، از راه اندازی دومین مرکز داده ملی با محوریت ارائه خدمات رایانش ابری (کلود کامپیوتینگ) تا کمتر از یکسال آینده خبر داد.

وی هدف از راه اندازی این مرکز را میزبانی از ترافیک و محتوای سایتهای داخلی عنوان کرد و گفت: مراکز داده هسته اصلی نگهداری اطلاعات در شبکه ملی اطلاعات هستند و با توجه به لزوم داشتن کیفیت و امنیت اطلاعات داخلی در کشور، می توانند نقش مهمی در نگهداری اطلاعات ایفا کنند.

مرتضوی با بیان اینکه هم اکنون بخش قابل توجهی از سایتهای دولتی و حکومتی در مرکز داده تبیان میزبانی می شوند، افزود: در همین حال بخش بالایی از تراکنش آنلاین بورس کشور در مرکز داده تبیان میزبانی می شود.

به گزارش مهر ، معاون فنی تبیان با تاکید براینکه دولت توجه خوبی به توسعه شبکه ملی اطلاعات داشته و سیاستهای وزیر ارتباطات باعث رونق مراکز داده و دیتاسنترها شده است، ادامه داد: راه اندازی مرکز تبادل ترافیک (IXP ) باعث کاهش هزینه تمام شده و افزایش کیفیت ارتباطی دیتاسنترهای داخلی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید