بطحائی: ماموریت مربیان تربیتی نیازمند بازتنظیم است

    کد خبر :232139

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه امروز مربی تربیتی نباید محدود به اجرای برنامه و مراسم مدرسه باشد گفت: محدود کردن دامنه فعالیت مربی تربیتی، ظلم و جفا به جریان تربیت در مدرسه است. ماموریت مربیان تربیتی نیازمند یک بازتنظیم است.

به گزارش ایسنا، سید محمد بطحایی در همایش بزرگ باغبانان بوستان تربیت و گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی با بیان اینکه شاید آن ایامی که شهید رجایی با همفکری شهید باهنر این نهاد را تاسیس کرد، عمق این تصمیم پیدا نبود و مورد توجه قرار نگرفت گفت: اما اثربخشی و ضرورت وجود این نهاد به وضوح آشکار شد.

وی افزود: به تعبیر رهبری، وجود نهاد تربیت خون و رمق تازه‌ای در روح انقلاب دمید. مربیان تربیتی در اوایل انقلاب همچون پرچمداران انقلاب عمل کردند. بسیاری مدیران کشور کار خود را از آموزش و پرورش و عمدتا در سمت امور تربیتی شروع کرده بودند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در آن زمان بسیاری مربیان امور تربیتی مسوولیت مدیریت مدارس را برعهده گرفتند و بتدریج هدایت و تربیت اسلامی و انقلابی دانش آموزان با تزریق نیروهای جدید توزیع شد گفت: هرچند به دلیل پیچیدگی مسایل تعلیم و تربیتی بار هدایت دانش آموزان کماکان بر دوش مربیان تربیتی است. در ساختار سازمانی مدارس امروز این نقیصه وجود دارد و کماکان راهبری جریان تربیت در مدارس بر عهده مربیان است. به عبارتی نخ تسبیح در فعالیت های تربیتی بر عهده مربیان تربیتی است.

بطحایی ادامه داد: امروز مربی تربیتی نباید محدود به اجرای برنامه و مراسم مدرسه باشد. محدود کردن دامنه فعالیت مربی تربیتی، ظلم و جفا به جریان تربیت در مدرسه است. باید فضای تربیتی مدرسه دائما رصد شود.

وی با اشاره به اهداف سند تحول بنیادین گفت: آیا حرکت به سمت دستیابی حیات طیبه انجام می‌شود”؟ مربی تربیتی باید مرتب این جریان را رصد کند و حسگر هوشمندی باشد که جریان تربیتی در مدرسه را تحلیل و این تحلیل را به اطلاع همکارانش برسد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید فضای فعالیت در مدرسه بر محور تربیت باشد گفت: ماموریت مربیان تربیتی نیازمند یک بازتنظیم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید