افتتاح مرکز نگهداری معلولان ذهنی در گرمسار با حضور رییس سازمان بهزیستی

    کد خبر :232063

دو پروژه بهزیستی شهرستان گرمسار در آیینی با حضور محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی کشور، ناجی معاون سیاسی امنیتی استاندار و کاتب نماینده گرمسار و آرادان افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسنا، مرکز نگهداری معلولان ذهنی گرمسار و مجتمع اشتغال‌زایی مددجویان بهزیستی راه ماندگار مهر در روستای فند گرمسار با حضور رئیس بهزیستی کشور افتتاح شد.

محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی کشور در این آییین افتتاح از تلاش‌های دولت برای بهبود وضعیت معیشت و اشتغال نیازمندان خبر داد و اظهار کرد: مجلس و دولت در کنار هم به دنبال افزایش رفاه حال مددجویان بهزیستی و کمیته امداد هستند.

وی با تقدیر از مسوولان شهرستان گرمسار، افتتاح این دو پروژه را در راستای خدمات‌دهی به معلولین ارزیابی و تصریح کرد: اشتغال یکی از مهمترین مشکلات معلولین است که با راه‌اندازی مجتمع اشتغال‌زایی مددجویان بهزیستی راه ماندگار گرمسار بخشی از مشکلات معلولین گرمساری مرتفع شده است.

وی با بیان اینکه رفع ریشه ای مشکلات معلولین و نیازمندان نیازمند اجرای طرح های بلندمدت و بزرگ است خاطرنشان کرد: دولت دوازدهم به رفع مشکلات مددجویان توجه جدی دارد.

رییس سازمان بهزیستی کشور افزایش دریافتی مستمری‌بگیران بهزیستی را از خدمات دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: باید تلاش شود که بعد از توانمندسازی معلولین، زمینه خروج آنها از چتر حمایتی این نهاد فراهم شود.

طاهری فرماندار گرمسار با اشاره به افتتاح دو پروژه بهزیستی گرمسار گفت: مرکز نگهداری معلولان ذهنی گرمسار در زمینی به مساحت3800مترمربع و زیربنای 1200مترمربع آماده افتتاح شده است.

وی با اشاره به اهتبارات هزینه شده در این طرح ادامه داد: بالغ بر 10 میلیارد و 100میلیون ریال برای این مرکز نگهداری معلولین هزینه شده است.

فرماندار گرمسار ظرفیت مرکز نگهداری معلولان ذهنی گرمسار را 50 معلول برشمرد و بیان کرد: در حال حاضر 31معلول در این مرکز نگهداری می‌شوند.

وی از اشتغال 15نفر در این مرکز خبر داد و گفت: هشت نیرو به صورت ثابت و هفت نفر نیز به صورت پاره‌وقت در این مرکز کار می‌کنند.

طاهری به توجه ویژه دولت به نیازمندان و خصوصا معلولین اشاره کرد و گفت: حوزه خدمات دهی در بخش مددجویان بهزیستی یک شاخص ویژه در دولت تدبیر و امید است

فرماندار گرمسار از رئیس بهزیستی کشور خواست که زمینه تجهیز بهزیستی شهرستان گرمسار به دو دستگاه آمبولانس ویژه اورژانس اجتماعی و مرکز فیزیوتراپی به روز را فراهم کند.

به گزارش ایسنا، دیدار و سرکشی از یک خانواده معلول، بازدید از بوم گردی ستاره کویر روستای حاجی آباد و…از دیگر برنامه‌های رئیس بهزیستی کشور در گرمسار بود که با حضور ناجی معاون سیاسی و کاتب نماینده مردم گرمسار و آرادان انجام شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید