نبرد نیروهای مردمی سوریه دوشادوش کردها در عفرین

    کد خبر :231878

بعد از گذشت چند روز از حضور نیروهای دفاع مردمی ارتش سوریه در شهر عفرین، مقاومت مشترک این نیروها و نیروهای کرد سوری در مقابل ارتش ترکیه و نیروهای وابسته به ترکیه تحت عنوان ارتش آزاد سوریه ادامه دارد.

حضور نیروهای دفاع مردمی سوریه در شهر عفرین بعد از توافق نیروهای کرد سوری با دولت سوریه در این شهر عملیاتی شد.
«بروسک حسکه» یکی از فرماندهان نظامی کرد در این خصوص به رسانه‌های کرد سوری گفت: حضور این نیروها در عفرین برای دفاع از مرزهای سوریه علیه تجاوز و اشغالگری ارتش ترکیه است.
وی اضافه کرد: حضور نیروهای دفاع مردمی سوریه در این شهر تنها برای انجام وظایف نظامی در راستای دفاع از حاکمیت سیاسی سوریه بوده و نقشی در مدیریت شهر عفرین نخواهند داشت.
این فرمانده نظامی کردهای سوری تصریح کرد، نیروهای دفاع مدنی سوریه در اطراف عفرین در سه محور نظامی دستاوردهای مهمی داشته‌اند.
در ارتباط با محورهای نظامی نیز نامبرده اعلام کرد در محورهای جندریس، بلبله به شرا و محور راجو نیروهای دفاع مدنی مستقر شده‌اند.
منابع غیررسمی کرد نیز به خبرنگار ایسنا در اربیل گفتند، قرار است براساس برنامه از پیش تعیین شده 25 هزار نیروی دفاع مدنی سوریه وارد شهر عفرین شوند.
همزمان با حضور نیروهای دفاع مدنی سوریه، تصاویر منتشر شده از سوی نیروهای کردسوری نشان از مبارزه مشترک نیروهای دفاع مدنی و نیروهای کرد سوری در یک سنگر علیه ارتش ترکیه دارد.
یکی از روزنامه نگاران کرد سوری بنام شاهین عمر در خصوص وضعیت جبهه‌های نبرد به خبرنگار ایسنا در اربیل گفت: علیرغم ادعای اردوغان مبنی بر کنترل بیش از 1000 روستا در عفرین باید تاکید کرد که آنها در یک ماه عملیات خود تنها 30 روستا را توانسته‌اند کنترل کنند ضمن اینکه کل روستاهای شهر عفرین نزدیک به 360 روستا است.

شهر عفرین و مناطق اطراف آن زرد: کردها خاکستری: میزان پیشروی ارتش ترکیه

به گزارش ایسنا،وی افزود: سی و پنج روز از حمله ارتش ترکیه به شهر عفرین می گذرد اما ارتش ترکیه و مزدوران وابسته به ترکیه نتوانسته‌اند پیشروی قابل توجهی داشته باشند از این رو در تازه ترین اقدام خود اقدام به کاهش حجم آب رودخانه فرات کرده‌اند تا مردم و غیرنظامیان را هدف بگیرند.
به گفته این روزنامه نگار کرد سوری این اقدام ترکیه همزمان باعث وارد آمدن آسیب‌های جدی به محیط زیست شهر عفرین شده است.
شاهین عمر اضافه کرد: علیرغم تضویب قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس یک ماهه در سوریه، ارتش ترکیه کماکان به حملات خود به شهر عفرین ادامه می‌دهد و بمباران شهرها و روستاها توسط جنگنده‌های ترکیه ادامه دارد.
درارتباط با اهداف ارتش ترکیه نیز وی گفت: ارتش ترکیه در تلاش است ضمن اشغال شهر عفرین خطوط ارتباط اعزاز و ادلب را به همدیگر متصل کرده تا بر عمق نفوذ گروه‌های تروریستی در سوریه بیافزاید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید