محصول سایپا سیتروئن سال آینده وارد بازار می شود

    کد خبر :231727

معظمی با یادآوری اینکه پس از برجام ۶ قرارداد خودرویی منعقد شده، اضافه کرد: قرارداد ایران خودرو با پژو یکی از آنهاست که در این راستا تاکنون هزار و ۷۰۰ دستگاه پژو ۲۰۰۸ تولید شده است.

سیاست حضور برندهای بزرگ خودروسازی در ایران برای تولید مشارکتی و صادرات را پیگیری می کند؛ هدفی که با اجرایی شدن برجام در دی ماه سال ۹۴ بیش از هر زمان به ایران نزدیک است.

صنعت خودروی کشور یکی از بخش های اقتصادی کشور به شمار می رود که از فضای پیش آمده پس از برجام حداکثر استفاده را انجام داد و دوازدهم اردیبهشت ماه امسال رئیس جمهوری نخستین محصول مشارکتی بین ایران خودرو و پژو فرانسه را رونمایی کرد.
رئیس هیات عامل ایدرو با بیان اینکه با قرارداد رنو تعداد قطعه سازان کشور در بازارهای جهانی از ۱۵ قطعه ساز به ۶۰ قطعه ساز افزایش می یابد، افزود: ۳۰ درصد صادرات محصولات با تعهد شرکت رنو انجام می شود و تولید داخلی گیربکس موتور در این قرارداد گنجانده شده است.
معظمی، شرط بقای قطعه سازی کشور را ورود به بازارهای بین المللی و مشارکت با شرکت های خارجی دانست و گفت: پروژه ساخت گیربکس اتوماتیک خودرو در زمینه قطعه سازی (شروع عملیات اجرایی سال ۹۶) و مشارکت با رنو فرانسه برای توسعه ظرفیت خودروسازی کشور (شروع عملیات اجرایی در سال ۹۷) دو طرح سرمایه گذاری در دست اجرای ایدرو است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: پروژه تامین و ساخت ۶۳۰ دستگاه واگن در حوزه ریلی و تولید پنج هزار واگن به ارزش ۶ میلیارد دلار برای مترو کلانشهرها برنامه ریزی شده است.

معظمی با بیان اینکه پروژه تولید بالگرد غیرنظامی به صورت مشارکت ایدرو با «راشن هلیکوپتر» روسیه از سال آینده آغاز می شود، گفت: سهم بخش خصوصی در این قرارداد ۶۰ درصد و سهم ایدرو ۴۰ درصد است.

به گفته این مسئول، تجاری سازی فناوری تولید غشای ممبران، بیواتانول سوختی و ایجاد مرکز ایمپلنت در استان های کشور از جمله طرح های سرمایه گذاری در دست اجرای ایدرو در حوزه فناوری است‌.

به گزارش پردیس خودرو وی ادامه داد: طرح نوسازی خط ریسندگی شرکت صنایع بلوچ، تولید لاستیک تایر رادیال در زابل، لرستان و کردستان و طرح فولاد اسفراین از طرح های سرمایه گذاری در دست اجرای ایدرو در مناطق محروم و برای محرومیت زدایی است.

رییس هیات عامل ایدرو با بیان اینکه ایجاد منطقه ویژه در گرمسار و جهرم در دست اجرا است، گفت: در مجموع بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال در این دو منطقه سال ۹۶ هزینه شده است.

معظمی یادآوری کرد: اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل ( تجاری)، طرح پرورش ۵۰۰ مدیر صنعتی در کلاس جهانی و ارائه ۲۰ میلیون نفر- ساعت آموزش تخصصی و کاربردی در سطوح مختلف نیروی انسانی هدفگذاری شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید