لزوم توسعه اکوسیستم کارآفرینی و فن‌آوری در حوزه سلامت

    کد خبر :231553

رئیس سومین رویداد ملی اینوتک سلامت، گفت: اگر می خواهیم در زمینه فن آوری کشور به جایی برسد باید به عنوان یک استراتژی در جمهوری اسلامی مطرح و به‌صورت یک گفتمان ملی درآید.

دکتر حمیدرضا خرم خورشید، متخصص ژنتیک و رئیس سومین رویداد ملی اینوتک سلامت اظهارداشت: این رویداد ۱۳ تا ۱۵ تیر سال آینده در سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود که هدف از برگزاری این رویداد کمک به توسعه اکوسیستم کار آفرینی، ایجاد و رویداد به‌وجود آوردن یک اکوسیستم کارآفرینی و فن‌آوری است.

وی افزود: اکوسیستم به‌طور کلی یعنی ما بتوانیم همه کسانی که از مرحله اول تا مرحله آخر در یک فن آوری مرتبط با سلامت دخیل هستند را دور هم جمع و ارتباط بین آنها را برقرار کنیم.

رئیس سومین رویداد ملی اینوتک سلامت ادامه داد: فن آوری‌های حوزه سلامت حدود ۱۰ حیطه اعم داروها گرفته تا تجهیزات پزشکی، اندام مصنوعی ، تولید کیت های مختلف، طب سنتی،فن آوری‌های اطلاعات و…، را در برمی‌گیرد.

خرم خورشید بیان داشت: در سومین رویداد ملی اینوتک سلامت هسته های فن آور، شرکت های نوپا فن آور، دانشجویان و تیم‌های علاقمند به کارآفرینی و سیاست گذاران و ارگان‌هایی که در حوزه فن آوری دخیل هستند شرکت می‌کنند.

وی اعلام کرد: سومین رویداد ملی اینوتک سلامت به همت وزارت بهداشت، دفتر توسعه و فناوری سلامت و انجمن علمی جنین شناسی و با همکاری دانشگاه‌های علوم بهزیستی و توانبخشی‌، دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.

این متخصص ژنتیک افزود: در این رویداد سه محور انتخاب شده که شامل تجهیزات پزشکی، توانبخشی و اندام‌های مصنوعی، فن آوری اطلاعات حوزه سلامت و امنیت و سلامت غذایی را شامل می‌شود.

خرم خورشید در خصوص محور تجهیزات پزشکی، توانبخشی و اندام مصنوعی عنوان کرد: در رابطه با تجهیزات پزشکی توانبخشی و اندام مصنوعی حیطه وسیعی را دربر می گیرد یعنی از یک تجهیزات مصرفی ساده مثل سرنگ تا دستگاه‌هایی همچون سی تی اسکن و ام آر ای را شامل می‌شود.

رئیس سومین رویداد ملی اینوتک سلامت ادامه داد: با توجه به تنوع محصولات تجهیزات پزشکی اولا یک نیاز عمده ای وجود دارد و آن مشارکت بین بخشی بین دو وزارت علوم تحقیقات و فن اوری و وزارت بهداشت و همچنین وزارت صنایع و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و مهمترین اصل در رابطه با تجهیزات پزشکی توانبخشی مشارکت و هماهنگی های بین بخشی است که متاسفانه در ایران این قسمت به‌ خصوص هماهنگی بین دانشگاه و صنعت ضعیف است.

وی گفت: در رابطه با این حوزه ما پتانسیل‌های بسیار خوبی داریم و اگر در این حوزه به اندازه‌ای که از صنعت خودرو حمایت کردیم یک دهم حمایت بود الان ما نه تنها خودکفا بودیم بلکه از لحاظ صادرات هم کارهای خوبی می توانستیم انجام دهیم و اگر می خواهیم در زمینه فن آوری کشور به جایی برسد باید به عنوان یک استراتژی در جمهوری اسلامی مطرح شود و به‌صورت یک گفتمان ملی در بیاید.

به گزارش مهر، خرم خورشید خاطرنشان کرد: به‌ نظر من در رابطه با مشکلات و مسائل اقتصادی، فن آوری تنها راه نجات کشور است و باید به آن بیشتر اهمیت دهیم و در رابطه با تجهیرات پزشکی مهمترین هدف ما این بوده که همه ارگان های ذیربط که می توان با هماهنگی آنها در تولید این محصولات و به بازار رساندن و مصرف شان کمک کنند را دور هم جمع کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید