هشدار جدی پلیس فتا: انتشار تصاویر جانباختگان هواپیما در فضای مجازی جرم است

  • سیاسی
  • یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ۱۰:۴۳
    کد خبر :231400

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهروندان نسبت به انتشار تصاویر و فیلم‌های اجساد جانباختگان که برابر قانون جرم محسوب می‌گردد، خودداری کنند.
سرگرد روح الله شهبازی‌پور افزود: با توجه به حادثه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج و پیدا شدن برخی از اجساد قربانیان ممکن است برخی افراد در فضای مجازی نسبت به انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی گرفته شده از اجساد این عزیزان اقدام کنند.

به گزارش نامه نیوز وی اظهارکرد: کاربران باید هوشیار باشند و در فضای مجازی به ویژه در شبکه‌های اجتماعی، هر عکس و فیلمی که در این خصوص دریافت می‌کنند، انتشار ندهند زیرا این اقدام علاوه بر اینکه کاری غیراخلاقی می‌باشد، غیر قانونی و طبق قانون جرم تلقی می‌گردد.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که کاربران باید به آن دقت کنند، احترام به حقوق متوفی است، هشدار داد: در صورت مشاهده مواردی از این قبیل در فضای مجازی، مراحل قانونی جهت شناسایی افراد متخلف انجام و طبق قانون با متخلفین برخورد مناسب صورت خواهد گرفت.

سرگرد شهبازی پور از شهروندان خواست در صورت برخورد با موارد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyber police.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید