اعزام غواصان ایرانی به چین برای ورود مجدد به نفتکش سانچی

  • سیاسی
  • یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ۹:۲۴
    کد خبر :231345

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس از سفر کار‌گروهی از این کمیسیون به چین برای بررسی وضعیت نفتکش سانچی خبر داد.

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی از سفر کار‌گروه ویژه‌ای از کمیسیون امنیت ملی به چین برای بررسی آخرین وضعیت کشتی سانچی خبر داد و گفت:گروهی از غواصان حرفه‌ای نیز همراه این کار‌گروه به چین سفر می‌کنند تا با ورود به کشتی آخرین وضعیت آن را از نزدیک بررسی کنند.

وی با بیان اینکه این تصمیم در پی جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با مسئولان وزارت کار و تعاون و رفاه اجتماعی و سازمان کشتیرانی اتخاذ شد، افزود: زمان سفر و ترکیب این کار‌گروه متعاقباً اعلام می‌شود.

در گفت‌وگو با تسنیم،سخنگوی کمسیون امنیت‌ملی مجلس با بیان اینکه جعبه سیاه کشتی در حال بازخوانی است، گفت: یکی از کار ویژه‌های این کار‌گروه در جریان قرار گرفتن بازخوانی جعبه سیاه سانچی است.

نقوی‌حسینی با تاکید بر اینکه مدیریت این کار‌گروه بر عهده این کمیسیون است، ادامه داد: در ترکیب این کار‌گروه از دستگاه‌های مختلف حضور دارند و هماهنگی‌های لازم با دولت چین نیز در این باره صورت گرفته است.

نماینده مردم ورامین در مجلس با بیان اینکه چینی‌ها ربات‌هایی را به «نفت‌کش سانچی» فرستاده‌اند و در حال بررسی اطلاعات به دست آمده هستند، اظهار داشت: گزارشی که چینی‌ها در این باره به ما ارائه کرده‌اند، قانع کننده نبوده لذا تصمیم گرفته شد تا گروهی از غواصان حرفه‌ای برای بررسی وضعیت از نزدیک اعزام شوند.

وی با بیان اینکه کمیسیون امنیت‌ملی مجلس برای بررسی وضعیت نفتکش با مسئولان وزارت نفت، کار و همچنین سایر دستگاه‌هاهی ذیربط جلساتی را برگزار کرده است، عنوان کرد: سعی نمایندگان این است تا با کسب اطلاعاتی، خانواده‌ها را از نگرانی در آورده و تکلیف اجساد خدمه نفتکش مشخص شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با تاکید بر اینکه مدیریت این موضوع بر عهده کمیسیون است، گفت: در این کمیته از دستگاه‌های مختلف حضور دارند و هماهنگی‌های لازم با دولت چین نیز صورت گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید