کاهش تقاضا باعث پایین‌ آمدن نرخ سکه شد

    کد خبر :23133

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به تشریح وضعیت بازار داخلی و خارجی طلا و سکه پرداخت و تصریح کرد که به دلیل کاهش تقاضا و همچنین کاهش نرخ ارز، قیمت سکه در بازار داخلی روند نزولی پیدا کرده است.

محمد کشتی آرای، عنوان کرد: در دو هفته قبل قیمت جهانی طلا روند کاهشی پیدا کرده بود اما در هفته‌ای که گذشت برخی تحولات سیاسی در عرصه بین الملل و همچنین تحول در برخی شاخص‌های اقتصادی باعث شد که مجددا قیمت جهانی طلا به سمت افزایش حرکت کند و در این مدت به طور متوسط طلا ۱۰ دلار افزایش قیمت داشت به طوری که از ۱۲۵۳ دلار به ۱۲۶۳ دلار رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: نکته قابل توجه در اینجاست که افزایش قیمت جهانی طلا تاثیر افزایشی بر روی طلا و سکه در بازار داخلی نداشت و بر خلاف جهت صعودی طلا در بازار جهانی، قیمت‌ها در بازار داخلی رو به کاهش رفت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به دلایل کاهشی شدن قیمت طلا و سکه در بازار داخلی گفت: در مورد سکه کاهش تقاضا باعث شد که قیمت آن در هفته‌ای که گذشت  نزولی شود و به طور متوسط سکه تمام حدود ۱۶ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرد. از طرفی هم کاهش قیمت ارز و تاثیر آن باعث شد که بر خلاف بازار جهانی قیمت‌ها در بازار داخلی کاهش پیدا کند.

کشتی آرای اضافه کرد:‌ قیمت سکه به طور متوسط ۱۶ هزار تومان، ‌نیم سکه ۱۰ هزار تومان و ربع سکه ۴۰۰۰ تومان کاهش یافته و قیمت سکه گرمی تغییری نداشته است. در مجموع کاهش قیمت ارز و کاهش تقاضا باعث این روند نزولی در بازار داخلی سکه شد.

وی درباره وضعیت بازار سکه و طلا در ماه رمضان توضیح داد: اکنون‌ داد و ستدها در بازار کاهش پیدا کرده است و با شروع ماه رمضان با یک عدم تقاضا روبرو خواهیم بود و بازار در هفته اول آرام خواهد بود اما با نزدیک شدن به نیمه ماه رمضان بازار مجددا رونق خواهد گرفت بعد از آن در ایام شب‌های قدر داد و ستد کاهشی خواهد شد و بعد در اواخر ماه رمضان و با فرا رسیدن تابستان دوباره تقاضا افزایش خواهد یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید