قول روسیه به اسرائیل درباره ایران

    کد خبر :231302

یک خبرگزاری روسی از توافق روسیه و اسرائیل در موضوعات مهم و حساس منطقه‌ای خبر داده است.

لئونید فرولوف معاون سفیر روسیه در تل-آویو در مصاحبه با خبرگزاری تایمز آف اسرائیل اعلام کرد در صورتی که ایران به اسرائیل حمله کند، روسیه از اسرائیل حمایت خواهد کرد.

دیپلمات روس این اظهارات را چند روز پس از قضیه مربوط به پهپاد در مرز سوریه-اسرائیل بیان کرد.

وی گفت: «در صورت حمله به اسرائیل، نه فقط آمریکا از اسرائیل طرفداری خواهد کرد، بلکه روسیه نیز از اسرائیل حمایت خواهد کرد. بسیاری از هموطنان ما در اسرائیل زندگی می کنند و اسرائیل بطور کلی یک کشور خوب و دوستانه است. از اینرو ما اجازه هیچگونه عملیات خصومت آمیز علیه اسرائیل را نخواهیم داد».

فرولوف ابراز تردید کرد که پهپاد از طرف ایران پرتاب شده باشد و به سرویس اطلاعات اسرائیل پیشنهاد کرد تماس ها با همکاران سوری برقرار شود.

شب 10 فوریه، نظامیان اسرائیلی رهگیری پهپاد ایرانی را اعلام کردند که وارد حریم هوایی کشور از سمت سوریه شده بود. در جواب به «اهداف ایرانی» در خاک سوریه حمله کردند.

لاوروف: روسیه و اسرائیل به درک متقابل دست یافتند

به گزارش خبر انلاین همچنین سرگئی لاوروف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی یورونیوز به نقل از دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، گفت: روسیه و اسرائیل درخصوص کارکرد مناطق جنوبی کاهش تنش در سوریه به درک متقابل دست یافتند. حضور شبه نظامیان در آنجا به ثبات محکم در بلندیهای جولان منتهی نخواهد شد، که این امر برای اسرائیل فوق العاده مهم است. بویژه هنگام سفر نخست وزیر اسرائیل به مسکو در این خصوص گفتگو شد. ما بارها گفته ایم که بیانیه محو کردن اسرائیل به عنوان دولت صهیونیستی از صفحه روزگار غیر قابل پذیرش است. عقیده دارم این ابدا راه صحیحی جهت پیشبرد منافع شخصی نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید