اردوغان: برخی همپیمانان ما را در عفرین تنها گذاشتند/ ارتش ما ترسو نیست

    کد خبر :231234

رئیس جمهوری ترکیه بدون اشاره به تداوم عملیات نظامی آنکارا در خاک سوریه بر خلاف موازین بین المللی و بدون کسب مجوز از دولت قانونی دمشق گفت: برخی همپیمانان ما را در عفرین تنها گذاشتند!

به گزارش نامه نیوز به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز شنبه در سخنانی در ششمین کنگره عمومی حزب حاکم عدالت و توسعه در استان «قهرمان مرعش» در اظهاراتی اعلام کرد: وقتی عملیات عفرین را آغاز کردیم، برخی از همپیمانان ما در مقابل ما ایستادند.

وی ادامه داد: برخی ادعا می‌کنند که ترکیه غیرنظامیان را هدف قرار می دهد؛ کشتن غیرنظامیان در خون ما نیست.

رجب طیب اردوغان در حالیکه بیش از یک ماه از آغاز تجاوز نظامی ارتش این کشور به خاک سوریه می گذرد در ادامه ادعا کرد: شما از ۱۰ هزار کیلومتر دورتر، برای چه به اینجا آمده‌اید؟ ما وظیفه داریم از مرز ۹۱۱ کیلومتری خود محافظت کنیم. کسی حق ندارد بگوید چرا شما از مرز خود دفاع می‌کنید. به کسانی که به مرزهای ما حمله کنند پاسخ خواهیم داد. ارتش ما ترسو نیست.

وی بدون اشاره به تداوم عملیات نظامی آنکارا در خاک سوریه بر خلاف موازین بین المللی و بدون کسب مجوز از دولت قانونی دمشق اضافه کرد: تغییر و تحولات جدید در ترکیه، جوامع زیادی در منطقه و جهان را نیز به حرکت واداشته است. کسانی که تمایل به بردگی برای استعمارگران دارند، خودشان می‌دانند؛ اما ترکیه همراه با دوستان خود تن به چنین چیزی نخواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید