یک افسر عالیرتبه صهیونیست: ایران بازیگری ممتاز و توانمند است

    کد خبر :231226

یک افسر عالیرتبه در واحد ۸۲۰۰ رژیم صهیونیستی که ویژه جمع‌آوری اطلاعات سیگنالی (سیگینت) و کشف کد است به توانمندی تسلیحاتی و فناوری ایران اذعان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رای الیوم، یک افسر عالیرتبه در واحد ۸۲۰۰ رژیم صهیونیستی که ویژه جمع‌آوری اطلاعات سیگنالی (سیگینت) و کشف کد است و تحت امر رکن اطلاعات ارتش اسرائیل (آمان) فعالیت می‏‌کند به توانمندی ایران اذعان کرد.

این افسر که نامش را فاش نکرد، در دیدار با برخی تحلیلگران رسانه های رژیم صهیونیستی گفت: بزرگترین چالش واحد ۸۲۰۰ جمع آوری اطلاعات از ایران است که مردم آن تابع رهبر جمهوری اسلامی هستند و مطابق با سیاست هایی که در سخنرانی هایش بیان می کند عمل می کنند. واحد ۸۲۰۰ تنها به جمع آوری اطلاعات از برنامه هسته ای ایران نمی پردازد بلکه سعی می کند که راهبرد جمهوری اسلامی را بفهمد و جزییات دقیقی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بداند و فعالیت های ایران را در خاورمیانه دنبال کند و مورد توجه دقیق قرار دهد.

این افسر صهیونیست اعلام کرد: در جنگهای آتی، اسرائیل با موشک های زمین به هوای ساخت ایران و موشک هایی که از سواحل به سوی دریا شلیک می شود روبرو خواهد شد. واحد ۸۲۰۰ موضوع ارسال سلاح از سوریه برای حزب الله که از ایران می رسد و نیز تمرکز و حضور ایران در سوریه و جمع آوری اطلاعات دقیق در این باره را مورد توجه قرار داده است. نیاز مبرمی به شناخت و فهم جامعه ایرانی وجود دارد.

وی اذعان کرد: ایران بازیگری درجه ممتاز در جنگ سایبری است و در برهه آتی ما با موشکها و سامانه دفاع هوایی مدرن از تولیدات آن روبرو هستیم. ایران از نظر فناوری و تکنولوژی کشور بزرگی است و شعبه اطلاعات نظامی ایران را دشمن سخت می داند و جنگ سایبری با آن متفاوت با جنگهایی است که با اعراب رخ می دهد. ایران از توانمندی تکنولوژیکی و تسلیحاتی برخوردار است. جنگ سایبری قادر به ایجاد تحولات مهمی در ایران است.

این افسر گفت: نظامیان واحد ۸۲۰۰ زبان عربی و فارسی را به خود می دانند زیرا بسیاری از آنها چند دهه قبل به اسرائیل(فلسطین اشغالی) آمده اند و از خانواده هایی اصالتا ایرانی هستند.

شایان ذکر است که واحد ۸۲۰۰ بزرگترین یگان ارتش رژیم صهیونیستی است که آموزش زبان فارسی و شناسایی و رهگیری ارتباطات مربوط به ایران از مهم‏‌ترین ماموریت‏‌های آن محسوب می‌شود.

این واحد اطلاعاتی و جاسوسی که اسم و نشانی خاصی ندارد به واحد ۸۲۰۰ معروف است و عناصر آن ساعت های طولانی در پایگاه جلیلوت با رایانه ها کار و به جمع آوری اطلاعات امنیتی برای یگان های ویژه ای مثل « شیطت ۱۳» و « سیرت متکال» کمک می کنند. همچنین عناصر آن برای ماموریت های سخت تمرین های نظامی ویژه ای را طی می کنند.
نیروهای این یگان در یک پایگاه قدیمی و دور افتاده ای بین سنگرهای باقی مانده از دو جنگ ۶۷ و۷۳ کار می کنند و و عناصر آن شب ها در منطقه حاضر می شوند و دستگاه های الکترونیکی خود را به سوی شهرک های سوریه که در چند کیلومتری آنها قرار دارند، نصب و تنظیم می کنند.

منابع خارجی گفته اند که واحد ۸۲۰۰ که در مرزهای سوریه تا مناطق مشرف بر دمشق اقدام به کارهای اطلاعاتی و جاسوسی می کند، در ترور برخی فرماندهان حزب الله به ویژه شهید حاج «عماد مغنیه » در منطقه کفرسوسه دمشق نقش داشته است زیرا این گونه عملیات تروریستی به رصد و کنترل ها با فناوری های حساس و پیشرفته مانند شنود مکالمات در بیست و چهار ساعت نیاز دارد.

فرمانده واحد ۸۲۰۰ می گوید که عملیات عناصر آن ۱۲ تا ۲۴ ساعت طول می کشد و گاهی یک گروه بعداز یک ماه حضور در محل ماموریت با گروه دیگری جابجا می شود و برخی اوقات یک نیرو حدود نیمی از وزن خود باید امکانات و تجهیزات حمل کند.

سپری کردن دوره های آموزش خاص نظامی و جمع آوری اطلاعات نظامی و جنگی در وادی عربه ، کسب آمادگی های خاص برای استفاده از ادوات پیام رسانی در مناطق جنگی و جمع آوری و تحلیل سریع اطلاعات امنیتی از دشمن از ویژگی های نیروهای واحد ۸۲۰۰ است که باید در خط مقدم لشکرها و تیپ ها حضور داشته باشند.
عرب های اسرائیلی در این یگان حضور دارند و بسته به مناطق عملیات باید دارای لهجه عربی همان منطقه باشند.

یگان ۸۲۰۰ دارای پایگاه هائی در ارتفاعات جبل الشیخ است اما پایگاه مرکزی و فرماندهی آن در منطقه جلیلوت واقع است و مرکز فنی آن هم نزدیک شهرک صهیونیست نشین « کیبوتس اوریم» در صحرای نقب واقع است و با کمک آمریکا یکی از بزرگترین پایگاه های شنود در جهان را ایجاد کرده است.

واحد« حتساب» از جمله واحدهای وابسته به واحد ۸۲۰۰ است که ماموریت آن جمع آوری اطلاعات علنی است که توسط تلویزیون ها ، رادیوها ، اینترنت و روزنامه ها منتشر می شوند و این واحد اکنون در پیگیری شبکه های اجتماعی و ترجمه نقش مهمی دارد.

واحد ۸۲۰۰ در سال ۲۰۰۷ یک واحد به نام« عمیحای» ایجاد کرده که همه عناصر آن از سربازان عرب دروز ارتش رژیم صهیونیستی هستند و ماموریت آن پیگیری رسانه های لبنانی است.

اخیرا نشان تقدیر از طرف رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی «گادی آیزنکوت» به واحد ۸۲۰۰ به علت فعالیت‏‌های مختلف و کمک به نیازهای عملیاتی ارتش این رژیم در سال‌های اخیر اعطا شد. این دومین باری است که این واحد نشان تقدیر دریافت می‌کند و در سال ۲۰۱۳ نیز این نشان را دریافت کرده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید