اولین مدرسه ایرانی در کمپ آوارگان میانماری شروع به کار کرد

    کد خبر :231223

با کمک خیران ایرانی و اتحادیه امت واحده، اولین مدرسه ایرانی در کمپ آوارگان میانماری شروع به کار کرد.

با کمک خیران ایرانی و با تلاش« اتحادیه بینالمللی امت واحده» و انجمن فرهنگی «آفاق»، اولین مدرسه ایرانی برای کودکان آواره میانماری در کمپ آوارگان کشور بنگلادش تاسیس و شروع به کار کرد.

با توجه به وضعیت نابسامان بهداشت در کمپ آوارگان میانماری در کشور بنگلادش، در این مدرسه سعی شده است تا علاوه بر ارائه دروس آموزشی به کودکان، حداقلهای بهداشتی مثل آب سالم، سه وعده غذا و سرویس بهداشتی مناسب نیز برای آنها فراهم شود.

اتحادیه بین الملی امت واحده، به عنوان تشکلی مردمنهاد از ابتدای تأسیس خود، به منظور تثبیت حضور مردمی ایران در عرصههای بین‌الملل و تقویت نگرش فرامرزی در داخل ایران، با استفاده از ظرفیت مردمی در امور خیریه، پروژههای مختلفی را در کشورهای سوریه، غزه، یمن، پاکستان، سومالی و نیجریه به انجام رسانده است.

«تبسم»، طرح حمایت از کودکان آسیبدیده از جنگ یکی از پروژههای جاری این اتحادیه است که در حال حاضر به حمایت از ۴۰۰ دانشآموز آسیبدیده از جنگ در هفت کشور آسیایی و آفریقایی میپردازد که ساخت مدرسه در کمپ آوارگان روهینگیایی در قالب همین طرح است.

شیشومِلا  (shishumela)به معنی جمع کودکانه عنوان این مدرسه است و بیش از صد دانشآموز در آن مشغول به تحصیل شدهاند.

همزمان با شروع به کار «شیشومِلا» اولین مدرسه ایرانی در کمپ آوارگان روهینگیا در مراسمی با عنوان «تبسم روهینگیا» در حوزه هنری انقلاب اسلامی با حضور چهرههای فرهنگی و هنری، از خیرانی که در ساخت این مدرسه کمک کردهاند، تقدیر شد.

در این مراسم ابتدا سرباز روحالله رضوی، در سخنانی مشاهدات خود از کمپ آوارگان را بیان کرد و در ادامه از مستند شیشومِلا رونمایی شد.

در ادامه این مراسم فاطمه خطیب، مسئول واحد بشردوستانه اتحادیه بینالمللی امت واحده توضیحاتی درباره طرح تبسم ارائه کرد و با بیان آمارهایی از کودکانی که در جهان بر اثر جنگ و فقر از تحصیل باز میمانند، گفت: از سال گذشته که ما طرح تبسم را آغاز کردیم، فقط به یک چیز فکر میکردیم، اینکه حتی یک استعداد هم نباید از بین برود و در حال حاضر ۴۰۰ دانشآموز را در هفت کشور حمایت میکنیم تا مشکلات ناشی از جنگ آنها را از تحصیل محروم نسازد.

ستوده، نماینده مجموعه اهلسنت آفاق، دیگر سخنران این برنامه بود که با ابراز خرسندی از همکاری دو مجموعه شیعه و سنی برای حمایت از مظلومان روهینگیا گفت: ما اگر به دلایلی مقبول یا نامقبول با یکدیگر زاویههایی پیدا کرده باشیم، اینکه در یک امر انسانی همدیگر را پیدا کنیم و در کنار همدیگر به فکر همافزایی نیروهایی باشیم که در اختیار داریم، بسیار مغتنم است . مجموعههای مردمنهاد و  NGOها ظرفیتی هستند که در کشور ایران و به طور کلی جهان اسلام به خوبی از آن استفاده نمیشود و امیدواریم با همکاری امت واحده و انجمن فرهنگی آفاق گامهای روبه جلویی را برداریم.

در پایان این مراسم تعدادی از خیرانی که به ساخت مدرسه در کمپ آوارگان میانماری کمک کرده بودند تقدیر شدند. از جمله مهمانهای این برنامه دو دختر خردسال به نامهای سمیرا و نازنینزهرا بودند. سمیرا دختر خردسال افغانستانی و ساکن استان فارس بود که با اهدای پول تویجیبی خود به مبلغ۲۵۰ تومان، به آوارگان میانمار کمک کرده بود. همچنین نازنین زهرا دیگر دختر خردسالی بود که با قراردادن صندوق در مدرسه خود، بیش از ۲ میلیون تومان پول در میان دانشآموزان مدرسه جمعآوری کرده بود.

رونمایی از پوستر و شعار «برای انسان گرد آمدهایم» که به پیشنهاد اتحادیه امت واحده و توسط آتلیه هنری ۳*۴ طراحی شده است، یکی دیگر از قسمتهای این برنامه بود.

اتحادیه بینالمللی امت واحده که سابقه کمکرسانی به مسلمانان فلسطین، پاکستان، سوریه و یمن را نیز در کارنامۀ خود دارد، برای ادامه کمکرسانیها به آوارگان روهینگیا و نیز تامین هزینههای مدرسه ایرانی شیشوملا، پذیرای کمکهای نقدی ایرانیان است. هممیهنان میتوانند برای حمایتاز مردم مظلوم میانمار، کمک های خود را به روشهای زیر واریز کنند

۱. درگاه پرداخت خیریه امت واحده به آدرس HYPERLINK “http://enfaagh.iuuu.ir/”http://enfaagh.com؛

۲. شماره کارت ۵۰۲۲۲۹۷۰۰۰۰۱۰۴۳۴ به نام «مجمع جوانان امت واحده»؛

۳. کد USSD به شماره #۱۲۱۲*۷۲۴*.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید