نقد تُند حرف‌های ضیغمی درباره پاسپورت ایرانی

    کد خبر :231107

برخي از اين سلبريتي‌ها از اينكه به طور عمومي اعلام كنند فرزندشان را در يكي از كشورهاي غربي مانند كانادا، انگلستان يا امريكا به دنيا مي‌آورند نه تنها ابايي ندارند بلكه ظاهراً به آن افتخار هم مي‌كنند. اما تأسف انگيز سخنان ضدملي نيوشا ضيغمي درباره اين موضوع بود، اين بازيگر آثار درجه سوم سينماي ايران به دفاع از تمايل سلبريتي‌ها براي به دنيا آوردن فرزندانشان در كشورهاي غربي بسنده نكرده و در سخناني توهين‌آميز بي‌ارزش بودن پاسپورت ايراني را دليل موجهي براي اشتياق به دوتابعيتي شدن فرزنش عنوان كرده است.
اين بازيگر مي‌گويد: «به همكاران من خرده گرفته شده كه چرا بابت زايمان و به دنيا آوردن فرزندشان به خارج از كشور مي‌روند، متأسفانه اين كار به دليل بي‌اعتباري پاسپورت ايراني است! براي يك ايراني و مني كه عرق ملي دارم! و كشورم را دوست دارم خيلي غمناك است كه مجبور باشم به دليل اينكه پاسپورت كشورم در دنيا ارزش ندارد، براي رفتن به هر كشوري دلهره داشته باشم و دم درِ هر سفارتي گردن كج كنم.»

روزنامه جوان نوشت:مسئله‌ای که وجود دارد اينكه رواج اين نگاه نازل به وطن در ميان برخي سينماگران به طور قطع تهديدي براي فرهنگ ملي كشور محسوب مي‌شود. هنرمندي كه عرق ملي نداشته باشد نه تنها نمي‌تواند در اعتلا و تقويت فرهنگي ملي اثرگذار باشد بلكه برعكس روي فرهنگ مردم تأثيرات مخربي به جاي خواهد گذاشت. دو پاسپورته‌هايي كه به خارج از كشور مهاجرت كرده‌اند و براي كار سينمايي به ايران سفر مي‌كنند و حاضر نيستند فرزندانشان را نيز در ايران به دنيا بياورند، چگونه مي‌توانند فيلمي با توجه به فرهنگ ايراني- اسلامي بسازند؟ آيا آنها با مردم اين كشور زندگي كرده‌اند و از تمايلات مردم ايران آگاهي دارند يا حشر و نشر با قشري خاص و درصد كمی از مردم ايران آنها را به افرادي تبديل كرده كه مي‌توانند بالقوه تأثيري معكوس در فرهنگ ملي به بار بياورند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید