سهام وال‌استریت صعود کرد/کاهش نگرانی سرمایه گذاران

    کد خبر :231070

در پایان معاملات روز جمعه در آمریکا، سهام این کشور با صعود سهام تکنولوژی و عقب‌نشینی سود اوراق خزانه داری، به رشد خود ادامه داد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز جمعه در آمریکا، سهام این کشور با صعود سهام تکنولوژی و عقب‌نشینی سود اوراق خزانه داری، به رشد خود ادامه داد. این درحالی انجام شد که فدرال‌رزرو نگرانی‌ها در مورد مسیر افزایش نرخ بهره خود در سال جاری را کاهش داد.

بانک مرکزی آمریکا بعد از سقوط اخیر بازار سهام و نگرانی‌های به وجود آمده در مورد تورم، اعلام کرد که انتظار دارد رشد اقتصادی پایدار باقی بماند و پیش‌بینی می‌کند در آینده ریسک قابل توجهی برای به مخاطره انداختن برنامه افزایش نرخ بهره این بانک وجود نداشته باشد.

حالا سرمایه‌گذاران انتظار دارند فدرال رزرو امسال ۳ بار نرخ بهره را افزایش دهند که اولین بار آن در دیدار سیاست‌گذاری ماه مارچ و تحت رهبری رییس جدید این بانک، جرومی پاول، خواهد بود.

طبق داده‌های تامپسون رویترز، تاجران در حال حاضر پیش‌بینی کرده‌اند به احتمال ۹۵.۵ درصد در ماه آینده نرخ بهره یک چهارم درصد افزایش یابد.

شاخص صنعتی داوجونز ۳۴۷.۵۱ واحد یا ۱.۳۹ درصد بالا رفت و مجددا از مرز ۲۵ هزار واحد عبور کرد و به ۲۵۳۰۹.۹۹ واحد رسید.

اس‌اندپی ۵۰۰ با جهشی ۱.۶۰ درصدی با ۴۳.۳۴ واحدی به ۲۷۴۷.۳۰ واحد رسید.

نزدک هم ۱.۷۷ درصد یا ۱۲۷.۳۰ واحد جهش کرد و به ۷۳۳۷.۳۹ واحد رسید.

نرخ سود اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا از ۲.۹۱۷ درصد در روز پنج‌شنبه، به ۲.۸۷۱۴ درصد کاهش یافت.

برای این هفته شاخص داو جونز ۰.۳۷ درصد، اس‌اندپی ۰.۵۶ درصد و نزدک ۱.۳۵ درصد به ارزش خود افزودند.

ارزش دلار در برابر سبد ارزهای مهم جهان اندکی بالا رفت و همچنان به بهبود خود از پایین‌ترین مقدار ۳ ساله که در هفته گذشته برای خود ثبت کرده بود، ادامه داد.

شاخص دلار با ۰.۱۲ درصد افزایش در برابر ۶ ارز مهم جهان به ۸۹.۸۴۷ واحد رسید. این شاخص روز ۱۶ فوریه به ۸۸.۲۵۳ واحد که پایین‌ترین میزان ۳ ساله آن بود دست یافته بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید