تضمینی برای توقف حملات مخالفان سوری به مناطق مسکونی وجود ندارد

    کد خبر :231021

وزیر خارجه روسیه در واکنش به پیش نویس قطعنامه جدید ضد سوری در شورای امنیت سازمان ملل گفت که تضمینی برای توقف حملات مخالفان دولت سوریه به مناطق مسکونی وجود ندارد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه‌ روسیه اعلام کرد که در صورت برقراری آتش‌بس مورد نظر این قطعنامه، تضمینی وجود ندارد که مخالفان اسد به آنچه او «حمله به مناطق مسکونی» خوانده، پایان ندهند.

لاوروف در عین حال گفت که کشورش فرمولی پیشنهاد می‌دهد که «آتش‌بس را بر مبنای تضمین آنهایی که داخل و یا خارج غوطه شرقی هستند، به یک آتش‌بس واقعی بدل کند».

روز جمعه آلمان و فرانسه هم روسیه را به حمایت از قطعنامه پیشنهادی شورای امنیت در مورد توقف حملات در غوطه شرقی فرا خواندند و از روسیه خواستند در قبال بحران در سوریه مسئولیت‌پذیر باشد.

قطعنامه پیشنهادی سوئد و کویت که شورای امنیت قرار است در مورد آن رای‌گیری کند، پیش‌بینی کرده است که ۷۲ ساعت پس از تصویب قطعنامه، باید آتش‌بس برقرار شود و ۴۸ ساعت پس از آن هم اجازه تحویل کمک‌ها و خروج از منطقه برای دریافت خدمات پزشکی داده شود.

روز گذشته مذاکرات اعضای شورای امنیت درباره پیش نویس قطعنامه آتش بس ۳۰ روزه در سوریه و غوطه شرقی به نتیجه نرسید و رای گیری درباره این پیش نویس به امروز شنبه موکول شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید