خودروی فرمول یک مرسدس بنز W09 رونمایی شد

  • خودرو
  • شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ۹:۲۰
    کد خبر :230927

محصول جدید غول خودروسازی آلمان، برای دفاع از عنوان قهرمانی جهان در فرمول یک ۲۰۱۸ شرکت می‌کند. مرسدس بنز W09، توسط لوئیس همیلتون و والتری بوتاس رانده خواهد شد.

در چهار دوره‌ی گذشته، تیم مرسدس بنز و راننده‌ی آن، قهرمان رقابت‌های جهانی فرمول یک بوده‌اند. لوئیس همیلتون ۳ بار و نیکو روزبرگ یک بار، بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷، عنوان بهترین راننده‌ی فصل را به لطف خودروهای عالی مرسدس بنز کسب کرده‌اند. برای فصل پیش رو، همیلتون امیدوار است پنجمین قهرمانی خود در رقابت‌های فرمول یک و پنجمین قهرمانی پی‌درپی‌ مرسدس بنز در این مسابقات را جشن بگیرد. پیش از آغاز تست زمستانی خودروهای فرمول یک برای سنجش آمادگی آن‌ها در فصل جدید، مرسدس بنز W09 به پیست سیلوراستون انگلستان برده شد تا توسط قهرمان سال گذشته آزمایش شود. لوئیس همیلتون، عملکرد این خودرو را خارق‌العاده توصیف کرد و آن را فراتر از یک ماشین دانست. این راننده‌ی پرافتخار و امید اول قهرمانی امسال تا پیش از رونمایی W09، هرگز این خودرو را به‌صورت کامل و مونتاژشده ندیده بود.

همیلتون پس از رونمایی W09، به خبرنگاران گفت:از آغاز سال نو میلادی، این هیجان‌انگیزترین لحظه است که خودرو را کامل و به‌صورت یک‌پارچه می‌بینم. مراحل ساخت این مدل را از ۸ ماه پیش دنبال کرده‌ام؛ اما مجموعه‌ی همه‌ی قطعات به‌صورت یک‌جا و مونتاژشده، مثل یک اثر هنری است.

من همیشه از عملکرد تیم مرسدس شگفت‌زده می‌شوم. افراد زیاد و قطعات پرتعدادی هستند که در کنار هم چیده می‌شوند تا حاصل نبوغ آن‌ها، در یک محصول جمع شود. این فوق‌العاده است. تنها ۲ نفر از این تیم پشت فرمان خواهند نشست و این افتخار بزرگی است که نصیب ما می‌شود.

از مهم‌ترین تفاوت‌های W09 با خودروی فصل قبل، بزرگ‌تر شدن شکاف پشت خودرو است که دسترسی به پیشرانه و تعمیرات سریع را آسان‌تر می‌کند. جیمز الیسون، مدیر فنی تیم مرسدس بنز، می‌گوید:

فاصله‌ی محورها نسبت به W۰۸ تغییری نکرده است. این موضوع، یکی از امتیازات مثبت خودروی ما در فصل گذشته بود و ما برای استفاده از آن به‌عنوان نقطه‌ی قوت در فصل پیش رو، برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

برتری چشمگیر خودروهای مرسدس نسبت به رقبا، از سال ۲۰۱۴ و حضور پیشرانه‌های ۶ سیلندر V شکل، در مسابقات فرمول یک آغاز شد. با مقام نخست مرسدس در سال ۲۰۱۷، این تیم در کنار فراری توانست به رکورد ۵ قهرمانی پی‌درپی راننده و برند سازنده دست پیدا کند. فراری بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ با درخشش میشائیل شوماخر افسانه‌ای به این افتخار رسید. جالب است بدانید که از سال ۲۰۱۴ و ۶ سیلندر شدن پیشرانه‌های فرمول یک، خودروی مرسدس بنز در ۸۰ درصد مسابقات به مقام اول رسیده است.

یکی از رکوردهای جالب همیلتون که احتمالا در فصل آتی به نام او ثبت خواهد شد، کسب امتیاز در ۲۵ مسابقه‌ی پی‌در‌پی است. او اکنون با ۲۳ بار امتیاز‌گیری در مسابقات اخیر، در شرف دستیابی به رکورد کیمی رایکونن خواهد بود. دیگر نکته‌ی جالب توجه در تیم مرسدس بنز برای فصل ۲۰۱۸، رقابت احتمالی دو راننده‌ی این برند با یکدیگر است. عملکرد خیره‌کننده‌ی والتری بوتاس در هفته‌های پایانی فصل ۲۰۱۷، این راننده‌ی جوان را مستعد جانشینی لوئیس همیلتون نشان می‌دهد.

توتو ولف، مدیر تیم فرمول یک مرسدس بنز، با توجه به درخشش رانندگان تیم ردبول در فصل ۲۰۱۷، معتقد است رقابت‌های فصل بعد دارای حداقل ۳ قطب اصلی خواهد بود:

ما نباید هیچ شرکت‌کننده‌ای را دست کم بگیریم. همان‌طور که محرز به نظر می‌رسد، فراری و ردبول رقبای اصلی ما خواهند بود. خیلی کنجکاوم حاصل همکاری مک‌لارن و رنو را ببینم. هیچ رقیبی را نادیده نخواهیم گرفت؛ چرا که قوانین نسبت به فصل قبل، تغییر خاصی نداشته‌اند و می‌توان اطمینان داشت که شاهد رقابت نزدیکی بین شرکت‌کنندگان باشیم.

ولف در پاسخ به پرسش خبرنگاران با موضوع هالو (گارد محافظ راننده) گفت:علاقه‌ای به این تجهیز ندارم. اگر به من اره برقی بدهید، حتما هالو را جدا خواهم کرد. ما باید به امنیت راننده‌ها اهمیت بدهیم؛ اما چیزی که به بدنه‌ی خودرو اضافه کردیم، شدیدا ناخوشایند است. این طرح، باید مورد بازنگری قرار گیرد و راه حلی با ظاهر بهتر داشته باشد. هالو وزن زیادی به خودرو اضافه می‌کند و مرکز ثقل آن را بالا می‌برد. هالو آنقدر محکم ساخته شده است که ضربه‌ای به اندازه‌ی وزن یک اتوبوس به خودروی فرمول یک را تحمل کند.

فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی (FIA)، آزمایشات متعددی روی هالو انجام داده است و این وسیله، حقیقتا امنیت راننده‌ها را افزایش می‌دهد؛ اما سناریوهای دیگری نیز وجود دارد. مثلا بیرون آوردن راننده از خودرو به هنگام حادثه، سخت‌تر خواهد شد. احتمالات متعددی وجود دارد؛ اما در مجموع هالو به ایمن شدن فرمول یک کمک کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید