جدیدترین اخبار
۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۶ اقتصادی کد خبر :230688

بیمه‌گران آماده پرداخت خسارت نفتکش سانچی

بیمه گران آماده پرداخت خسارت نفتکش سانچی شده اند؛ نفتکشی که چند هفته قبل پس از ۸ روز آتش سوزی، در آب های دریای چین غرق شد.

به گزارش بازتاب به نقل از اینشورنس ریویو، غرق شدن نفتکش سانچی این نکته را یادآور شد که امنیت دریایی ضعیفی در آب های منطقه آسیا وجود دارد. نفتکش سانچی حدود یک میلیون بشکه میعانات گازی را به مقصد کره جنوبی حمل می کرد که با یک کشتی دیگر در دریای شرق چین و در ۳۰۰ کیلومتری شرق شانگهای تصادف کرد. در جریان این تصادف ۳۲ خدمه کشتی ایرانی سانچی جان خود را از دست دادند.

وزیر حمل و نقل چین در بیانیه ای در این رابطه اعلام کرد: سانچی دوباره در حدود ساعت ۱۲ شب ۱۴ ژانویه منفجر شد که این موضوع باعث شد تا کل کشتی، آتش گرفته و شعله های آتش تا ۸۰۰ الی هزار متر پرتاب شوند.

پاول جانستون مسئول واحد علوم گرین پیس اینترنشنال در دانشگاه اگزتر در این رابطه گفت: رصد و ارزیابی مسئولان به منظور درک میزان اثرات پزیست محیطی بالقوه و نیز تصمیم گیری درباره گام های بعدی از منظر نجات کشتی و امکان نشت بیشتر، بسیار حیاتی است.

در حال حاضر که نفتکش سانچی غرق شده است، میعانات بی رنگ باقی مانده را به سختی می توان پیگیری کرد و اثرات آن بر شیلات محلی می تواند بلندمدت باشد. گرین پیس می گوید این منطقه محل رشد بسیاری از انواع موجودات تجاری مانند ماهی کت چرمی و ماهی های مرکب قلمی و نیز محل اقامت زمستانه برخی از انواع موجودات خوراکی مانند ماهی های بال اسبی ژاپنی، قباد ژاپنی و خرچنگ آبی است.

شرکت اسکالد نروژ بیمه گر بدنه کشتی تانکر نفتکش سانچی و بیمه گر P&I کشتی باربری سی اف کریستال هنگ کنگی بوده است. برآورد ارزش بدنه کشتی بیش از ۳۰ میلیون دلار است. بیمه گر نروژی در اظهار نظری اعلام کرد که ۳۰ درصد از ارزش بدنه کشتی سانچی از طریق بازار ایران انجام می پذیرد در حالی که ۷۰ درصد مابقی آن از طریق بازار بیمه بین المللی (۱۱ بیمه گر مختلف) پوشش داده می شود که از این میان، سهم شرکت اسکالد تنها ۱۵ درصد است.

این حادثه نمره منفی دیگری برای امنیت دریایی در منطقه آسیا محسوب می شود. بیش از یک چهارم خسارت های کشتیرانی در سال ۲۰۱۶، در منطقه دریانوردی آسیا رخ داده که براساس ارزیابی گزارش آلیانزف پُرهزینه ترین خسارت ها را در دهه گذشته برجای گذاشته است.

خسارت ها در آسیا اغلب نسبت به مناطق دیگر حادثه خیز یعنی شرق مدیترانه و دریای سیاه دو برابر بوده است. هنوز بزرگی خسارت سانچی کاملا مشخص نشده اما انتظار می رود که به عنوان یکی از بزرگترین خسارت های منطقه آبی آسیایی به ثبت برسد.

Ad

Ad

روی خط خبر

  • گراهام: آمریکا نبود، ظرف یک هفته همه در عربستان فارسی حرف می‌زدند
  • آشنا در دانشگاه تهران: تا رفع حصر یک پوسته مانده است
  • لودریان خطاب به ترامپ: در امور داخلی فرانسه دخالت نکنید
  • دولت بلژیک در آستانه بحران قرار گرفت
  • صهیونیستها فردا در جنوب حیفا رزمایش برگزار می‌کنند
  • در تمام نظرسنجی‌های قبل از رای گیری، آراء هیچکس غیر از قالیباف نزدیک به روحانی نبود
  • روسیه آماده تحقیق درمورد اسکریپال است اما انگلیس، اجازه نمیدهد
  • رفتاری که ملک سلمان با هیات قطری در ریاض انجام داد
  • پاریس: اعتراض جلیقه‌زردها فاجعه‌ای برای اقتصاد فرانسه است
  • قالیباف: شادی مردم را گرفتید، سرمایه‌شان را هم یک شبه نصف کردید!!
  • پرونده عراقچی ۹ متهم دارد
  • موضع خصمانه ملک سلمان علیه ایران
  • BISU هم مشمول ممنوعیت واردات خودرو می شود؟
  • هند و امارات برای استفاده از ارزهای ملی توافق کردند
  • کرجی‌ها بیخیال BRT شوند
  • اقدام کم‌سابقه دختر پوتین
  • وقتی عبور از خط قرمز‌های وزارت ارشاد، فروش فیلم‌ها را بالاتر می‌برد
  • کارکنان بیمارستان امام خمینی کرج کلیه فروشی می‌کنند؟
  • تصادفی زنجیره‌ای که ساختگی از آب درآمد
  • جلیلی: حفظ برجام با جیب ملت ایران، خوابی است که تعبیر نخواهد شد
  • همکاری کاوه یغمایی و کاوه آفاق
  • سفر رهبر کره شمالی به سئول در هاله‌ای از ابهام
  • طرح واگذاری ۵۰ هزار واحد مسکن مهر به مددجویان امداد کلید خورد
  • چگونه از میزان بدهی طرح ترافیک خود آگاه شویم؟
  • اکران در سینمای ایران هیچ قانونی ندارد
  • مشکل بانکی ایران و چین رفع شد؛ تبادلات مالی از فردا دوباره از سر گرفته می‌شود
  • دلار آزاد زیر قیمت دلار دولتی
  • رئیسی: قالیباف آمادگی داشت در ستاد بنده حاضر شود
  • ظریف به نامه دادستان کل کشور پاسخ داد
  • قاسمی: تهران درخواستی برای حضور در مذاکرات استکهلم نداشته
  • Ad