اخلاق در سینما آسیب دیده است

    کد خبر :23053

مرتضی پورصمدی از فیلمبرداران پیشکسوت و حرفه‌ای سینما معتقدست اخلاق در سینما آسیب دیده است.

مرتضی پورصمدی فیلمبردار سینما در گفتگو با درباره جدیدترین فعالیت های خود گفت: با ورود سینما به عصر دیجیتال کم کم نسل های قدیمی جای خود را به نسل های جدید می دهند و البته در سال های اخیر به دلیل رفتارهای نامناسب برخی افراد، کار در این عرصه کمی سخت شده و من این اخلاقیات را برنمی‌تابم به همین دلیل ترجیح می دهم در بسیاری از کارها حضور نداشته باشم.

وی افزود: نسل جدیدی که وارد سینما شده با ما کمی متفاوت هستند، به هر حال ما ۲ نسل با ۲ تربیت متفاوت هستیم و طبیعی است که در برخی از موارد با هم اتفاق نظر نداشته باشیم. همچنین برخی از مسایل حاشیه ای مانند شرایط بد اقتصادی و اجتماعی، میزان دخالت در کار یکدیگر  و… باعث می شود کمی با احتیاط و البته با هوشمندی به انتخاب کارها بپردازم و به همین دلیل ترجیح می دهم گزیده تر از قبل کار کنم.

پورصمدی بیان کرد: فکر می کنم در این برهه اخلاقیات در سینما از بین رفته و به نوعی رابطه ارباب رعیتی بر آن حاکم شده است، این موضوعی است که قلب هر انسانی را به درد می آورد به همین دلیل سعی می کنم در هر کاری حضور نداشته باشم. به عبارتی می توانم بگویم که روابط و اخلاقیات در سینما آسیب دیده و حرمت های حرفه ای فراموش شده و این امر باعث شده است که کم کم فراموش کنیم که اصلا سینما یعنی چه. به همین ترتیب آثار به بیانیه های ژورنالیستی یا کمدی های سخیف تبدیل شده اند.

وی در پایان عنوان کرد: مسایل اقتصادی نیز در این امر دخیل هستند چون صاحبان آثار به بازگشتن سرمایه شان فکر می کنند و البته تا حدی طبیعی است اما باید توجه داشت که این موضوع پیامدهایی را که عنوان کردم نیز در پی دارد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید