فروش ۹۰۰ میلیون دلاری سینمای چین در یک هفته

    کد خبر :230487

گیشه سینمای چین در طول یک هفته تعطیلات سال نو چینی به رکورد فروش ۹۰۱ میلیون دلار (۵.۷ میلیارد یوان) دست یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، بر اساس اعلام اداره دولتی مطبوعات، نشریات، رادیو و تلویزیون چین، مجموع فروش سینمای این کشور در طول یک هفته تعطیلات ویژه سال نو معروف به جشنواره بهار در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد چشمگیر ۶۷ درصدی بوده است.

فروش بالای سینمای چین حاکی از آن است که بازار سینمای داخلی این کشور پس از دو سال رکود دوباره احیا شده که بخش عمده‌ای از آن به سبب فعالیت‌ استودیوهای فیلمسازی چینی در پکن و کالیفرنیای جنوبی است.

میزان فروش بلیت در سینماهای چین در سال ۲۰۱۵ تنها ۳.۷ درصد و در سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشت، این در حالی است که متوسط رشد سالانه فروش بلیت در سینماهای این کشور در پنج سال گذشته آن ۳۵ درصد بوده است.

با شروع سال سگ بر اساس گاهشمار چینی، چندین و چند فیلم به طور همزمان در سینماهای این کشور اکران خود را آغاز کردند که در میان فیلم‌های امسال بهترین عملکرد را فیلم «کاراگاه محله چینی‌ها ۲» به کارگردانی «شن چیشنگ» داشت. این فیلم تا روز چهارشنبه (ششمین روز اکران) به فروش ۲۹۹ میلیون دلاری دست یافته بود و رکورد ۲۶۸ میلیون دلاری فیلم «شکارچی هیولا ۲» را شکست.

فیلم هالیوودی «پلنگ سیاه» محصول استودیو مارول نیز در شش روز نخست اکران، فروش ۲۷۷.۵ میلیون دلاری را ثبت کرد و فیلم اکشن و نظامی «عملیات دریای سرخ» با فروش ۱۸۸ میلیون دلاری تا روز چهارشنبه در رتبه سوم پرفروش‌ترین‌های گیشه سینمای چین قرار دارد.

«میمون‌شاه ۳: قلمرو زنان» با ۹۶.۸ میلیون دلار و انیمیشن «بونی بیرز ۵» با ۶۵ میلیون دلار از دیگر فیلم‌های پرفروش هفته سال نو چینی بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید