جعبه سیاه هواپیمای ای تی آر 72 هنوز پیدا نشده

    کد خبر :230467

مدیرکل دفتر نظارت برعملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت:حدود مکان جعبه سیاه ای تی آر 72 مشخص شده اما به دلیل شرایط نامساعد جوی هنوز جعبه سیاه پیدا نشده است.

محمد سعید شرفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، گفت: به دلیل شرایط نامساعد جوی امکان حضور تیم ها وجود ندارد و به محض اینکه شرایط آب و هوایی مساعد شود تیم ها به محل اعزام می شوند.
وی با اشاره به حضور تیم سازمان هواپیمایی فرانسه در منطقه افزود: به محض اینکه شرایط جوی مناسب باشد این تیم با بالگرد به منطقه اعزامی می شود تا از نزدیک شرایط را برسی کند.
این مقام مسئول اظهارداشت: تیم فرانسوی در نشست با کارشناسان و به کمک عکس های اولیه که از منطقه گرفته شده حدود مکانی جعبه سیاه را تعیین کرده واین مشخصات هم اکنون دراختیار تیم های حرفه ای قرار دارد.
وی افزود: به محض اینکه شرایط فراهم شود فقط چهار تا پنج ساعت نیاز است تا تیم ها بتوانند به جعبه سیاه برسند.
پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان از تهران به یاسوج با 60 مسافر و 6 خدمه صبح یکشنبه گذشته در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل محو ‌شد و بر اساس گزارش اورژانس کشور در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد.
این هواپیما هر روز دو پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران به یاسوج انجام می‌داد که در هر نوبت به ‌طور میانگین 50 تا 60 مسافر را جا به جا می‌کرد.
روز سه شنبه پس از 48 ساعت جست و جو لاشه این هواپیما در کوه‌های نقل در مرز بین شهرستان‌های سمیرم استان اصفهان و دنا در کهگیلویه و بویراحمد پیدا شد.
در روزهای چهارم و پنجم به علت شرایط نامساعد هوا و بارش برف و باران و وزش باد عملیات جست‌وجوی پیکر جانباختگان نیمه‌تمام ماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید