صاحبان آگهی‎های اغواکننده جریمه می‌شوند

    کد خبر :230441

رئیس شورای رقابت از طرح جریمه صاحبان آگهی های تبلیغاتی اغواکننده و غیرواقعی خبر داد.

رضا شیوا با اشاره به اینکه متأسفانه تبلیغات اغواکننده در سطح جامعه در مورد فروش کالا و خدمات مشاهده می شود، اظهار داشت: براساس بند ه ماده 45 سیاستهای کلی اصل 44 ” هراظهار شفاهی، کتبی یا هر عملی که کالا یا خدمت را به صورت غیرواقعی با کیفیت، مقدار، درجه، وصف، مدل یا استاندارد خاص نشان دهد و یا کالا و یا خدمت رقبا را نازل جلوه دهد” خلاف قانون بوده و شورای رقابت به این موضوع ورود پیدا خواهد کرد.

در گفت وگو با تسنیم،وی با بیان اینکه مثلا در یک نمونه در یکی ا در نظر بگیریماز تبلیغات ها افزایش 10 برابری حافظه با مصرف یک کالا مطرح شده افزود: درصددیم این تخلفات را در فضای مجازی و حتی مجلات و غیره بررسی کنیم و جریمه هایی را برای آنه.

رئیس شورای رقابت تصریح کرد: در حوزه شوینده ها هم تبلیغات گمراه کننده ای برای فروش بیشتر توسط برخی سودجویان انجام می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید