اردوغان: به دنبال محاصره مرکز عفرین هستیم

  • سیاسی
  • جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ ۱۶:۱۰
    کد خبر :230431

رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد: می‌خواهیم مرکز شهر عفرین را محاصره کرده و ارتباط تروریست‌ها را با خارج از این منطقه قطع کنیم.

به گزارش بازتاب، به نقل از سایت خبری هابرترک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه با اشاره به عملیات شاخه زیتون، اعلام کرد: با گذشت هر روز، دنیا عزم ترکیه را برای مبارزه با تهدیدهای ناشی از گروه‌های تروریستی در مرزهای شمالی‌ می‌بیند.

وی ادامه داد: در عملیات سپر فرات نیز دو هزار کیلومتر را از نیروهای داعش پاکسازی کردیم. اکنون نیز از آغاز عملیات در سوریه حدود ۴۱۵ کیلومتر را تحت کنترل خود درآورده‌ایم و همچنین ۱۸۷۳ تروریست “خنثی” شده‌اند.

منظور از اصطلاح “خنثی شدن تروریست‌ها” در ادبیات رسانه‌ها و مقامات ترکیه به معنای محاصره، بازداشت یا کشته شدن آنها است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با تاکید بر پاکسازی منبج از «تروریست‌ها» گفت: ترکیه از وعده‌های توخالی، دروغ‌ها و تاکتیک‌های این‌چنینی به تنگ آمده است. این تابستان برای تروریست‌ها و حامیان آنها بسیار داغ خواهد بود.

اردوغان اضافه کرد: آنچه بیش از همه ما را نارحت می‌کند، رفتارهای ریاکارانه و بی‌اعتنایی کشورهایی است که ما آنها را متحد خود می‌پنداریم.

او در ادامه اظهاراتش درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر کشتار غیرنظامیان در عملیات شاخه زیتون، گفت: اگر ما میان ترویست‌ها و غیرنظامیان تفاوت قائل نبودیم، این عملیات زودتر از این‌ها تمام می‌شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید