کشف ۳۸۹ کیلو کوکائین در سفارت روسیه در آرژانتین

  • حوادث
  • جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ ۱۵:۰۰
    کد خبر :230370

شش عضو یک باند قاچاق مواد مخدر بعد از کشف ۳۸۹ کیلوگرم کوکائین در سفارت روسیه در شهر «بوئنوس آیرسِ» آرژانتین دستگیر شدند.

به گزارش ایسنا، پاتریشیا بالریک، وزیر امنیت آرژانتین در یک کنفرانس مطبوعاتی تلویزیونی روز گذشته (پنج شنبه) اعلام کرد: ما موفق به فروپاشی یک باند قاچاق مواد مخدر شدیم که بین کشورهای آرژانتین، روسیه و آلمان در حال فعالیت بودند.

در پی اعلام کشف ۱۶ چمدان پر از کوکائین در مدرسه‌ای واقع در سفارت روسیه در بوئنوس آیرس توسط سفیر روسیه در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶، عملیات مشترک پلیس روسیه و آرژانتین آغاز شد و این عملیات که بیش از یک سال به طول انجامید با دستگیری شش نفر پایان یافت.

سفیر روسیه، ویکتور کورونلی، پلیس‌های مرزی آرژانتین را مخفیانه به مدرسه برد و نیروهای پلیس، کوکائین را خالی و چمدان را با آرد پر کرده و دستگاه‌های ردیابی را در آنها جا سازی کردند.

بالریک در ادامه گفت: مواد مخدر هرگز به روسیه نرسید و تنها چمدان های پر از آرد وارد روسیه شد.

سه افسر گمرک آرژانتین بر ارسال محموله به روسیه نظارت کردند و در نهایت دو مرد روسی که برای تحویل گرفتن چمدان ها آمده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش یورونیوز، یکی از اعضای این باند قاچاق مواد مخدر که در آلمان به سر می برد و تحت پیگرد پلیس بین الملل (اینترپل) است، مسئولیت خرید کوکائین را بر عهده داشته و آن را توسط آشنای خود در سفارت روسیه به آرژانتین فرستاده بود. هماهنگی های لازم برای این نقل و انتقال توسط یک دیپلمات سابق سفارت انجام شده بود که در طی عملیات در آپارتمان خود در مسکو دستگیر شد.

مقامات ارزش این محموله مخدر را ۶۱ میلیون دلار تخمین زده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید