روشنفکر برجسته کرد عراقی : همه پرسی ما را نابود کرد

  • سیاسی
  • جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ ۱۴:۰۰
    کد خبر :230359

روشنفکران و نخبگان کرد عراقی با وجود گذشت بیش از پنج ماه از برگزاری همه پرسی کردستان عراق، همچنان آن را به باد انتقاد می گیرند ودلیلی بر شکست های سیاسی و اقتصادی اربیل می دانند.

‘نبز گوران’ از روشنفکران برجسته کرد عراقی روز جمعه در مقاله ای با عنوان «همه پرسی ما را نابود کرد» نوشت: یکی از بزرگترین مشکلات فکری در احزاب کرد عراقی این است که هرگز به شکست های خویش اعتراف نمی کنند و همیشه بهانه یا دشمنی خلق می کنند تا سرپوشی برای شکست های بزرگ آن ها باشد.
وی افزود: کردستان عراق نسبت توسعه ای که از سال 1991 به بعد پیدا کرده بود، در سال 2018 شاهد عقب گرد بیشتری خواهد بود. عقب گردی که تمامی زمینه های اقتصادی، سیاسی و نظامی را درنوردید و محصول تفکری بود که نتوانست نمادی سالم برای حکمرانی در کردستان عراق ایجاد کند و دریچه ای به سوی آینده روشن برای مردم باشد.
گوران اضافه نمود: ما شهروندان کردستان عراق هنوز نمی دانیم چرا اشتباه بزرگ همه پرسی روی داد، اتفاقی که به روشنی مشخص بود آینده ای ندارد، اما اکنون خوب می دانیم که تاوان این اشتباه بزرگ را همه کردها باید بپردازند، این اشتباه بزرگ، به مخالفان کردها در تمام جهان بهانه بزرگی داد تا یک صدا در مقابل ما صف آرایی کنند.
وی در ادامه مطلب خود آورد: یکی دیگر از تاوان های این اشتباه بزرگ را به هنگام برگزاری انتخابات پارلمانی عراق پرداخت خواهیم کرد، چرا که بر اساس تمامی نظرسنجی های صورت گرفته به صورت آشکار و پنهان، جایگاه کردها در پارلمان آتی عراق بشدت تضعیف خواهد شد .
به گزارش ایرنا،تحلیلگر کرد عراقی افزود: در داخل اقلیم کردستان عراق شرایطی ایجاد شده است که بسیاری از مردم به دلیل ناامیدی به پای صندوق های رای نخواهند رفت و احزاب کرد عراقی را بدین شکل مجازات خواهند کرد.
وی در پایان افزود: با وجود همه این شکست ها، باز هم سران احزاب کرد عراقی با همان تفکر درپی منافع حزبی خویش هستند و بار دیگر جامعه کرد را در مقابل شکست دیگری قرار خواهند داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید