ابراز نگرانی نهادهای حقوق بشری از افزایش محکومان به اعدام در بحرین

  • سیاسی
  • جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ ۱۳:۵۷
    کد خبر :230353

مرکز حقوق بشر بحرین روز جمعه از افزایش شمار محکومین به اعدام در دادگاه های رژیم آل خلیفه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش شبکه اللؤلؤه بحرین، مرکز حقوق بشر بحرین افزوده است: شمار متهمانی که به صورت غیرقانونی و به دلایل اعتقادات سیاسی خود در دادگاه های رژیم آل خلیفه به اعدام محکوم شدند به 22 نفر رسیده است.
این مرکز مدافع حقوق بشر در گزارش خود آورده است: احکام اعدام فعالان سیاسی بحرین با استناد به اعترافاتی صادر شده که در زیر شکنجه از آن ها گرفته شده است.
مرکز حقوق بشر بحرین با مردود دانستن بکارگیری از قانون و دادگاه به عنوان ابزاری برای فشار سیاسی معارضان بحرینی خواستار محاکمه آن ها در دادگاه های عادل شد.
این مرکز در پایان از جامعه جهانی به ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و موسسات وابسته به آن خواست تا اقدامات عملی برای منع صدور احکم اعدام در کشورهایی مانند بحرین شد که فاقد عدالت و انصاف در برخورد با مخالفان سیاسی و حقوقی شان است.
دادگاه تجدیدنظر نظامی بحرین روز چهارشنبه حکم اعدام چهار غیرنظامی به اتهام ایجاد شبکه تروریستی و تلاش برای ترور یک فرمانده نیروهای مسلح این کشور را تایید کرد.
بحرین از 14 فوریه 2011 صحنه انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کارآمدن دولتی منتخب در کشورشان هستند.
سازمان «دیده بان حقوق بشر» در گزارش سال 2018 خود، رژیم بحرین را حکومتی سرکوبگر معرفی کرد و نوشت که حقوق بشر در سال گذشته میلادی وضعیت وخیمی در این کشور داشته است

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید