عضوفراکسیون نمایندگان ولایی مجلس:مذاکرات صلح خاورمیانه نتیجه ‌ای ندارد

  • سیاسی
  • جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ ۱۳:۵۰
    کد خبر :230340

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان این که مذاکرات صلح هیچ نتیجه ‌ای نخواهد داشت، گفت: رژیم صهیونیستی مذاکره می‌کند ولی شهرک سازی ‌های خود را نیز ادامه می‌دهد که این شرایط با یکدیگر منافات دارد.

به گزارش بازتاب از خانه ملت ، اکبر ترکی در خصوص پیشنهاد محمود عباس برای برگزاری کنفرانس صلح خاورمیانه اظهار داشت: مبارزات فلسطین پیشینه ‌ای دارد که وقتی به آن نگاه می‌کنیم این موضوع قابل مشاهده است که هر گاه اساس آن به دست مردم و نیروهای انقلابی بوده که دلشان برای قدس و مردم می‌سوخته، در 40 سال گذشته همیشه در میدان موفق بوده‌اند.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بعضی از افرادی که در بین نیروهای فلسطینی وجود داشته‌اند و حتی مسوولیتی نیز داشتند، مبارز واقعی نبودند و مردم و اعتقادات آن‌ها را به دیگران فروختند و لا به لای این‌ها افراد دیگری نیز هستند.
ترکی افزود: کسانی که اکنون به دنبال مذاکرات صلح هستند، حرف اصلی خانواده‌های شهدای رنج دیده و مردم فلسطین را زیر پا می گذارند و یکی به نعل و یکی به میخ می زنند و قطعا این افراد انقلابی و مبارز نیستند و تجربه نیز نشان داده است که آمریکا تمایل دارد در مذاکرات بنشیند و مباحث گذشته را دنبال کند.
وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مذاکراه می‌کند ولی شهرک سازی‌های خود را نیز ادامه می‌دهد که این شرایط با یکدیگر منافات دارد، ادامه داد: قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی کردند ولی بازهم از مذاکرات صلح دم زده می‌شود.
ترکی با اشاره به اینکه اصل در مبارزه مردم هستند که در میدان حضور دارند و محور مقامت باید به مسیر خود ادامه دهد، زیرا آمریکا و رژیم صهیونیستی از زیاده خواهی های خود دست بردارد نیستند، اظهار کرد: آمریکا در جنگ های 22 روزه و 33 روزه شکست خوردند ولی از مسیرهای دیگر هدف خود را دنبال می‌کنند.
نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: این افراد را با پول تطمیع می‌کنند و اکنون این فرد نیز که چنین پیشنهادی داده است را تطمیع کرده‌اند و می‌خواهد مردم را بفروشند، مذاکرات صلح هیچ نتیجه ‌ای نخواهد داشت.
محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی، روز سه‌شنبه اول اسفند خواستار آن شد که سازمان ملل فلسطین را به عنوان عضو کامل به رسمیت بشناسد و همزمان یک طرح شش ماده‌ای برای برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطینی ‌ها ارائه کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید