شورای امنیت رای‌گیری درباره آتش‌بس در غوطه شرقی را به امروز موکول کرد

    کد خبر :230214

شورای امنیت رای‌گیری درمورد پیش‌نویس قطعنامه‌ای پیرامون آتش‌بس یک‌ماه در سوریه از جمله در غوطه شرقی دمشق را به امروز موکول کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از القدس‌العربی، نشست فوق‌العاده شورای امنیت برای بررسی پیش‌نویس قطعنامه‌ آتش‌بس یک‌ماه در سوریه، که شب گذشته تشکیل شد، به دلیل نقصان مفاد این پیش‌نویس بی‌نتیجه تمام شد.

کویت، سوئد و فرانسه پیش‌نویسی ارائه کردند که در آن خواستار آتش‌بس ۳۰ روزه در سراسر سوریه شده بودند اما این پیش‌نویس با اعتراض برخی کشورها به دلیل بی‌توجهی به ضمانت‌های اجرایی آن نتوانست به رای‌گیری برسد.

«واسلی نبنزیا» نماینده روسیه در شورای امنیت اعلام کرد که با پیش‌نویس ارائه شده از سوی سوئد و کویت موافق نیست.

«پانوس مومسیس» هماهنگ‌کننده نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز خواستار آن شده بود که همه اعضای این شورا رای به آتش‌بس دهند. روسیه اما اعلام کرده بود که برای وتو نکردن قطعنامه شورای امنیت شرط‌هایی دارد؛ شرط‌هایی که به موجب آنها باید ادامه برخی حملات مشمول توقف نشوند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز گفته بود کشورش موافق آتش‌بس ۳۰ روزه است، اما این آتش‌بس نباید شامل مبارزه با گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره شود. به گفته لاوروف، این گروه‌ها با موشک و خمپاره به محلات مسکونی دمشق حمله می‌کنند.

با این حال هیات نمایندگی کویت، رئیس دوره ای شورای امنیت اعلام کرد که رای گیری در خصوص قطعنامه آتش‌بس ۳۰ روزه در غوطه شرقی جمعه- امروز- ساعت ۱۱ بامداد( به وقت محلی) انجام خواهد شد.

هنوز مشخص نیست روسیه، که از حق وتو برخوردار است چه رویکردی در قبال قطعنامه پیشنهادی سوئد و کویت برای آتش‌بس خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید