حمله نظامی به سوریه بعید نیست

    کد خبر :230202

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل تهدید کرد، در صورتی‌که استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی ثابت شود، واشنگتن بار دیگر به این کشور حمله نظامی خواهد کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از روسیاالیوم، «نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل، امروز- جمعه- طی سخنرانی‌اش در دانشگاه شیکاگو اتهام‌ها علیه دولت سوریه مبنی بر استفاده از تسلیحات شیمیایی را مطرح کرد و گفت: «راه‌حل نظامی در هیچ حالتی منتفی نیست. نمی‌خواهیم در مرکز درگیری‌های سوریه قرار بگیریم. ولی می‌خواهیم به اندازه وسع‌مان برای حمایت غیرنظامیان در برابر تسلیحات شیمیایی تلاش کنیم.»

هیلی با اعلام این‌که، مسکو از دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه حمایت و در برابر ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غوطه شرقی سنگ‌اندازی می‌کند، عنوان داشت آمریکا به فشارها علیه روسیه ادامه خواهد داد.

هم‌زمان نماینده آمریکا در سازمان ملل، این احتمال را داد که در صورت تایید گزارش‌ها درباره استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی، آمریکا حمله‌ای مشابه آوریل ۲۰۱۷ به این کشور صورت خواهد داد.

در آوریل ۲۰۱۷ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به حملات شیمیایی ادعایی ارتش سوریه، دستور حمله موشکی به پایگاه «الشعیرات» در استان حمص را صادر کرد که در جریان آن، این پایگاه با ۸۰ موشک هدف قرار گرفت.

نیکی هیلی افزود: «بمباران غیرموجه انجام نمی‌شود. باید فهمید چه کسی در منطقه خواهد بود. رئیس‌جمهور، ترامپ گفته است که درباره طرحش سخنی نخواهد گفت ولی بشار اسد می‌داند که اگر دلایلی داشته باشیم که این حملات شیمیایی را ثابت کند، ما دست به چنین اقدامی خواهیم زد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید