داعش مسئولیت حملات در مرکز لیبی را برعهده گرفت

    کد خبر :230199

هشدار واشنگتن به عراق نسبت به پیامدهای خرید سلاح از سوریه، دیدار رئیس‌جمهور سوریه با فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در دمشق و بی‌نتیجه ماندن جلسه شورای امنیت درباره آتش‌بس در سوریه از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

واشنگتن به عراق و کشورهای دیگر نسبت به «پیامدهای» انعقاد قراردادهایی جهت خرید سلاح‌های روسی هشدار داد.

– «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه با فرستاده ویژه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به سوریه، دیدار و با وی درمورد به جریان انداختن روند سیاسی در این کشور و اجرای خروجی‌های کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، – دادگاه کیفری قاهره حکم اعدام ۲۱ مخالف مصری در استان «دمیاط» را صادر کرد.

– «یگان‌های مدافع خلق کُرد» در حلب، که برای مقابله با تهاجم ترکیه به عفرین، به این منطقه اعزام شده‌اند، کنترل منطقه‌ای در این شهر را به دولت سوریه واگذار کردند.

– شورای امنیت به دلیل مخالفت روسیه نتوانست درباره آتش‌بس ۳۰ روزه در سوریه به توافق برسد.

– یک مقام ارشد فلسطینی اعلام کرد، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان پس از چکاپ معمولی، از بیمارستان شهر «بالتیمور» آمریکا مرخص شد.

– مدیر سرویس اطلاعات نظامی در استان الانبار عراق اعلام کرد، یک هواپیمای بدون سرنشین متعلق به گروه تروریستی داعش، در شرق این استان شناسایی و ضبط شده است.

-وزارت خارجه سوریه تأکید کرد، فرانسه تا زمانی که از تروریسم حمایت می‌کند، نمی‌تواند هیچ نقشی را در زمینه فرآیند برقراری صلح در سوریه ایفا کند.

-حزب اصلی حامی کردهای ترکیه دولت این کشور را به «انتشار اطلاعات غلط» درباره تلفات غیرنظامیان در حمله به سوریه متهم کرد و از آنکارا خواست که عملیات خود در این منطقه را متوقف کند.

-داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله انتحاری، که روز چهارشنبه نیروهای وابسته به خلیفه حفتر را در مرکز لیبی هدف قرار داد، برعهده گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید